Al een week voorbij - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu Al een week voorbij - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

Al een week voorbij

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

03 Juni 2006 | Bonaire, Kralendijk

Bon dia macamba's!

Kon ta bai? Mi ta bon! Er is inmiddels als ietsje meer dan een week voorbij... als alle weken zo snel gaan ben ik alweer bijna thuis. Hehe. Hier is alles goed. Ik ben al meer gewend. Het gaat eigenlijk steeds iets beter met af en toe van die momenten dat ik denk van... o jee, ik mis mijn familie en vrienden en het normale drukke leventje. Hier is echt alles poco poco. Alles langzaam aan. Dat ben ik niet gewent want in Nederland heb ik altijd haast. Zelfs als ik de deur uit ga om naar mijn stageplek te lopen of ergens anders naartoe loop ik te snel, dan denk ik na 5 minuten van... Ho! Lisanne! Vaart minderen, het is te heet om zo hard te lopen. Ik heb nooit zo veel gezweten als hier. Ik moet wel heel veel drinken, zeker iets van 3 liter water per dag, anders verdamp ik nog.

Even over mijn stage. Dat begint al meer te wennen. De meeste collegae zijn heel aardig. Alleen ook hier moet ik weer aan het tempo wennen... er wordt zo langzaam gewerkt. Maar goed. Vandaag ben ik met Nancy op een bootexcursie meegeweest. 7 mensen gingen met deze boottrip mee en zijn gaan snorkelen bij Klein Bonaire, wij moesten hen van eten en drinken voorzien. Echt heel leuk om zelf ook het eiland vanaf het water te hebben gezien. Ik wil ook nog gaan snorkelen deze 5 maanden! En zeker gaan duiken! Ik wil gaan proberen mijn PADI (duikbrevet) hier te behalen.

Volgende week moet ik maandag en dinsdag van 3 tot 11 werken, en woensdag en donderdag ben ik vrij. Dan moet ik ook vrijdag en zaterdag weer van 3 tot 11 werken. Ik ga dan waarschijnlijk in het restaurant dus ik hoop dat ik de glazen en borden niet laat vallen!

Afgelopen dagen was er een meeting in het resort. Ik moest meehelpen de meeting room op te zetten en eind van de dag weer uit te ruimen. Dit was best leuk om te doen, maar de iets minder leuke klusjes komen er natuurlijk ook gewoon tussendoor. Maar dat is logisch, dat heeft iedereen wel eens.

Verder is onze badkamerkikker Kermit al een een aantal dagen de hort op. Ik denk dat hij geschrokken is toen hij mijn witte lichaam zag. Beetje jammer, want dat beest had mooi alle mieren en muggen kunnen opvreten. Trouwens... over mieren gesproken, we hadden van de week een mierennest op een plankje boven de wasmachine! Wij meteen onze bestrijdingsspuitbus gepakt om ze allemaal uit te roeien. En het lullige was, op dat moment was mijn huisgenootje Cindy haar kleding aan het wassen. Maar goed. Gelukkig is alles goed afgelopen.

Vandaag vertelde een man van het duikteam die mee was met de bootexcursie dat hij pasgeleden sinds een paar jaar een hamerhaai heeft gezien toen hij duikles aan het geven was. Ik denk dat ik me wilt zou schrikken! Maar wel spectaculair! Als je rustig blijft doen dit soort haaien niets. Ik hoop dat ik ook nog dolfijnen te zien krijg. Soms schijnen ze voor de kust van het resort te zitten. Ik heb me laten vertellen dat ze tussen Curacao en Bonaire rondzwemmen.

Gaat verder alles goed met iedereen in Nederland? Vast wel! Het zal wel even druk zijn als anders. :P Morgen zijn Nancy en ik tegelijk een dagje vrij. De broers van Cindy zijn hier 2 weken om haar op te zoeken dus wie weet kunnen we wat leuks gaan doen, en anders lekker gaan zwemmen in de Caribbean Ocean. Hmmzzz lastig woord, schrijf ik het eigenlijk wel goed zo? Nou in ieder geval, ik ga weer even een eind breien aan mijn verhaal op waarbenjij.nu Als jullie willen kunnen jullie me van alles sturen, kaartjes, brieven en foto's! Mijn adres is Kaya Hulanda 17, Kralendijk, Bonaire N.A.
Post is altijd welkom bij mij! Maar sms'jes natuurlijk ook!

Beste mensen, take care! En ik zal zodra ik tijd heb weer even wat op internet schrijven.


Love you all!

Kusjes vanaf de andere kant van de wereld,

Lisanne


P.s.: Ik heb trouwens een mini knalgroen leguaantje geaaid. Bleh! Ruw!

  • 03 Juni 2006 - 20:59

    Teuna:

    hoi Lisanne, wat beschrijf je alles leuk. Dan zie je het gewoon voor je. Wel leuk zeker zo,n boottochtje.zo zie je steeds iets anders. Misschien wil je niet eens meer weg. ha,ha. Ben je al een beetje bruin? Doe Nancy ook de groetjes en maar weer tot het volgende berichtje. Groetjes .Kus , Oma.

  • 03 Juni 2006 - 21:35

    Connie:

    hey lies
    Ik vind het zo leuk om jullie verhalen bij tehouden jij schrijft het een en nans het ander .krijg zo een aardig beeld van jullie samen.ik ben blij dat het beter gaat met jullie en dat jullie je draai een beetje gevonden heb .Ik heb trouwens een nieuw mailmaatje zijn naam is Eelco leuk he ,we houden elkaar aardig op de hoogte zo das lachen .He meis maak er nog en mooie tijd van want hij vliegt voorbij.
    kus van ons xxxxxxx

    Geert en Connie

  • 04 Juni 2006 - 07:41

    Isabelle:

    Heej Lisan!
    Zo te horen vermaak je je wel. Leuk hoor al die verhalen, maar als ik zou weten dat er een haai in de buurt is krijg je mij dat water niet in hoor! Hier is het weer nu wat beter aan het worden maar nog steeds niet wat het zijn moet.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    x Ies

  • 04 Juni 2006 - 08:18

    Tanja:

    Hee Lies!
    Mooi dat het steeds leuker wordt daar! Als je terug komt moet iedereen nog langer op je wachten elke keer ;)
    Doe in ieder geval zo veel mogelijk leuke dingen nu het nog kan daar! PADI halen in Nederland is denk ik een stuk lastiger en minder leuk haha
    Nou heel veel plezier nog en ik hou je berichtjes bij!
    Dikke kus

  • 04 Juni 2006 - 09:14

    Toos:

    Hoi Lisanne,

    Nou ga ik helemaal jaoers worden. Duiken op Bonaire is geweldig en ik kan het weten want ik ben daar geweest. Ik vind het voor al fijn voor je dat je je plekje aan het vinden bent daar, En inderdaad poco poco anders breekt het lijntje want ons tempo past daar niet. Je hebt al wel leuke activiteiten gedaan en geniet er maar van want 5 maanden zijn zo voorbij en dan weet je niet hoe snel je weer terug wil.
    Ik lees met plezier je vehaaltjes.
    Groetjes
    Toos

  • 04 Juni 2006 - 10:41

    Danny:

    Heyyy Lies , goed om te horen dat je het daar onwijs naar je zin heb ! :D wel leuk dat je moet wennen aan het tempo daar alles rustig aan relax maak je niet druk haha ,als je na 5maanden terug komt moet je hier weer gaan wennen omdat iedereen zoveel haast heeft :D cool zeg dat je daarje je duikebrevet gaat halen ,hier is het een stuk moeilijker denk ik , nou veel plezier nog en maak er een leuke tijd van !:D en ben nu al weeer benieuwd naar je volgende bericht

    doei doei xxx

  • 04 Juni 2006 - 20:49

    Floor:

    Macamba's hahaha ja lies... jij ook he, niet vergeten ;) echt vet, ik wil ook snorkelen, lijkt me gewellllldig!! doe nanc ook de groetjes van me. Is wel lekker he als je het naar je zin hebt, gaat de tijd ook wat sneller :D
    hee spreek je gauw!! xjes floor

  • 05 Juni 2006 - 11:16

    Frank & Patty:

    He Lisanne,
    Wat klinkt dat allemaal goed, zeg! Om jaloers op te worden. Leuke site en leuk om over je belevenissen te lezen etc. Geniet er lekker van (alles poco poco hé), vijf maanden zijn voorbij voordat je het weet!

    Groetjes van Frank & Patty

  • 05 Juni 2006 - 12:49

    Eelco:

    Ha Lief!!!!!

    mooi dat ze allemaal vridenlijk voor je zijn en het zal wel wennen zijn om alles relaxed te doen, ik snap nu ook waarom Omar altijd zo relaxed is;) haha.... hier wordt het weer steeds wat beter dus alleen de mooie zee missen we hier nog.
    Als je terug komt met je duikbrefet, gaan we snel een keer duiken:D, ik kijk er nu al naar uit. :)

    veel plezier verder en de groeten aan Nancey en de rest...

    kus en veel liefs
    Je Vriendje!!!

  • 05 Juni 2006 - 13:43

    Iris:

    Hallo meid,

    Echt leuk wat je allemaal meemaakt.

    Geniet er nog maar van, voor je het weet ben je weer in Nederland.

    Kus Iris

  • 06 Juni 2006 - 07:13

    Ilse:

    Hee lies,
    Al die verhalen klinken goed. Nog veel plezier en we missen je met dansen!
    Kus Ils

  • 06 Juni 2006 - 10:05

    Daddy:

    Hello my dear, I have heard that only sharks without teeth are not dangerous, and Hamersharks do have teeth. ;) Een duikcursus wordt er wel spannender door! Hoorde dat er voor de kust een boot ligt op 45 mtr diepte(ooit ex boot van drugs smokkelaars die daar is afgezonken, heeft een soort van rif gevormd. Er schijnen mooie vissen te zitten.
    Koelt het in de avond wat af, lekker genoeg om een fikkie te maken en pannenkoeken te bakken? Als je zegt veel water drinken is goed..

    Ps in bericht “help een leguaan” heb je je verkeerde nummer van het mobile genoemd.. check it out..

    liefs

  • 08 Juni 2006 - 14:49

    Carla:

    Hoi Lisanne,
    Tja, wat ben ik nu aan het doen? Ik zit nog op m'n werk in Rotterdam, en lees even je berichtje. Op weg naar huis heb ik al opgemerkt dat de straten steeds meer oranje worden. Je weet wel, voetbalgekte! Vrijdag a.s. breekt de gekte om de wereldbeker los om uiteindelijk op 9 juli a.s. (de verjaardag van je opa) af te sluiten met een finale. Het zal mij benieuwen hoever Nederland gaat komen in deze WK, misschien dat ome Jan er nog wat overschrijft en welke gekte hij weer heeft verzonnen om naar voetbal te kijken. Maar goed, dat was het voetbal, nu eerst verzinnen wat we vanavond gaan eten, ik denk dat ik maar Turkse pizza's ga halen. Tja, die hebben ze op Bonaire zeker niet? Wanneer jij weer bij Eelco in Rotjeknor bent moet je zeker eens langs Ali B van Tekbir Döner in de Noordmolenstraat 52 (naast Bram Ladage), echt ze hebben er heerlijke pizza's met Döner, voor vier Euro weet je alles. Dus iedereen die dit berichtje leest: voor de lekkerste Turkse pizza ga je naar Ali B.
    Ik spring zo op mijn fietsje en zorg ervoor dat er eten op tafel komt. Hoe regelen jullie het trouwens met het eten? Koken jullie zelf of kan dat in het resort?
    Nou meissie (dat is op z'n Rotterdams) lekker werken, een beetje genieten en af en toe aan (t)huis denken dan lukt het vast allemaal wel.
    SEE YOU ZOEN
    Carla

  • 08 Juni 2006 - 16:49

    Mama:

    Hoi Lisanne, eindelijk je mail in het hotel kunnen lezen. Het toetsenbord is hier wel anders dus moet ik soms zoeken. Weer een super leuk om te lezen stukje dat je geschreven hebt. Je moet columns in een tijdschrift gaan schrijven. Wat moet het een totaal andere wereld zijn daar. We zullen het ook gaan beleven. Hier vermaken wij ons ook prima. Het wordt steeds warmer. En dan is het nog maar 21 graden. Laat staan op Bonaire. Morgen gaan we nog een dagje de bergen in en dan zaterdag weer via Frankrijk naar huis. Heel veel kusjes, mama

  • 08 Juni 2006 - 16:57

    Mama:

    p.s. Doe Nancy ook de groetjes. Als ik thuis ben zal ik weer een stukje op haar site zetten, ik heb nl. hier haar adres niet bij me. Vermaak je, geniet zo veel mogelijk van alles.
    Maarten zet wat op je site zodra we thuis zijn. Veel liefs mama en Maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Happy reading in mijn reisdagboek! Groetjes Lisanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 39129

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Macedonië

24 Juni 2012 - 16 Juli 2012

USA

25 Mei 2006 - 25 Oktober 2006

Bonaire

Landen bezocht: