Front Office - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu Front Office - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

Front Office

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

25 Augustus 2006 | Bonaire, Kralendijk

Bon dia allemaal! Bon bai? Mi ta bon!

Jaja, ik heb al een aantal woordjes papiamentu geleerd.
Mi tin sonio = Ik heb slaap
Mi ta kansa = Ik ben moe
Mi tin hamber = Ik heb honger
Echt de meest belangrijke woordjes zijn het niet maar toch... ik ben op weg. Nou nog hopen dat ik het goed geschreven heb.

Afgelopen maandag ben ik bij de front office, achter de receptie begonnen voor mijn laatste 8 weekjes stage. Kiko? Ja! Jullie lezen het goed, nog maar 8 weekjes stage en dan zit het er alweer op. De tijd gaat echt veel te snel. Tot nu toe is het best leuk achter de receptie. Best grappig als je af en toe mensen in moet checken die toevallig bij jou in de wijk wonen... Heel anders dan het restaurant, wat ik heel erg leuk vond, maar leuk voor de afwisseling.

Mijn nieuwe huisgenootje, Anabel, zit ook alweer 5 weken op dit eilandje. De tijd gaat snel!

Anabel heeft een scooter gekocht, want voorlopig zit zij hier nog. Afgelopen zondag waren wij beiden vrij, dus ik heb een brommer gehuurd en toen zijn we samen over het eiland gaan toeren. Heb haar even een sightseeing Bonaire gegeven. Enfin... wij staan ergens in the middle of the desert, helemaal alleen, en toen... ja hoor, benzine van Anabel was op! Hahahahaha! Echt te blond voor woorden! En dan maar wachten tot er iemand langs komt rijden. En toen, ja hoor, er kwam een auto aanrijden met Macamba's erin. Zij gingen wel even doorrijden naar Rincon om benzine te halen en dan zouden ze weer terugkomen. Was de benzinepomp dicht! Toen zijn ze gelukkig burgers tegen gekomen die nog benzine voor ons hadden. Nou nou, ook echt wat voor ons ook he. Toen reed ik nog bijna een ezel aan... zie je het al voor je? We lagen helemaal in een scheur... mooi blond is niet lelijk.

Dinsdag over twee weken komt mijn moeder samen met Maarten een week hier op vakantie! Lijkt me heel vreemd om ze ineens weer te zien, maar ik kan niet wachten tot het zover is! Dan kan ik alles laten zien! Ik zal weer even nieuwe foto's bij dit bericht plaatsen. Dat is misschien wel leuk.

Anyway, heb ik trouwens al verteld dat er Portugese Oorlogsschepen in zee zaten / zitten? Kiko? Portugese Oorlogsschepen? Wat zijn dat? Nou, dat zijn kwallen die tentakels van gemiddeld 15 tot 50 meter lang kunnen krijgen. En als je erin zwemt ben je de pineut omdat die beesten je spieren verlammen. En aangezien je hart ook een spier is... Ik ga echt het water niet in tot ik zeker weet dat ze weg zijn! Maar het is al minder geloof ik, ze moeten weer even wegdobberen. Verder heb ik jammer genoeg nog steeds mijn PADI niet. De duikschool heeft het zo druk dat er niet genoeg plek is. Hopelijk ben ik snel aan de beurt. Ik hou jullie op de hoogte...

Nou mensen! Geniet van mijn foto's! En ik spreek jullie snel weer.

Hele dikke kus vanuit de Caribbean!

  • 25 Augustus 2006 - 20:26

    Floor:

    Wooowww gaat er allemaal steeds beter uitzien daar op the caribbean island! Hee leuk dat je nu achter de receptie zit, is zeker anders he, doe het nu al 17 weken.... grrr. Nog 3 weekjes en dan zit t er voor mij op. Hier is het weer maar bagger, echt hollands, valt ineens met bakken uit de lucht! Nou nog even doorzetten de laatste weekjes! Bij de weg mooie foto's!!!

    Kusje en liefs Floor

  • 25 Augustus 2006 - 20:35

    Anabel:

    haha, moet je er natuurlijk wel bij vertellen dat 't lampje van de bezine het niet deed, en ik geen benzine meter heb!

  • 25 Augustus 2006 - 22:02

    Els:

    Haaa, meisje van mij. Gaaf weer de foto's hoor. Wat heb je een mooi bruin kleurtje gekregen. Denk dat ik eerst maar even ga zonnebanken want alleen mijn armen en onderbenen hebben zon gezien. Dus een aardige afscheiding. Die hagedissen komen toch niet uit zichzelf op je hoofd zitten hè? Volgens mij ben jij al aardig gehard op je eilandje. Morgen zal ik achter de spulletjes aangaan. Tenslotte nog maar 2 weken. Ik zag mezelf al zitten op het terrasje toen ik de foto zag van het restaurant. Coby, Patricia en ik hebben gisteren heerlijk gegeten bij de Griek. Het was heel gezellig. Veel te veel eten dus we kregen een doggy bag mee.
    Nou Lisanne, werk ze, geniet ze en tot gauw.
    Kusjes mama

  • 25 Augustus 2006 - 23:31

    Cindy:

    LIESJE!!!! Leuk bericht:D En leuke dingen meegemaakt! Krijg nu helemaal zin om terug te komen... ;) Ik heb nog een leuk zinnetje voor je. Moet je tegen Renee zeggen oke en vragen wat het betekend:

    - Mi que chuppa petin - Hoop dat ik het goed onthouden heb!

    Meis, ik ga slapen.. baileys was lekker vandaag:) Dikke kus Cin

    ps. mashi danki voor het email adres van Deseri!

  • 25 Augustus 2006 - 23:32

    Cindy:

    pps. Dromi dushi!!! ;)

  • 26 Augustus 2006 - 07:32

    Tanja:

    hee lies!!
    haha kan ook alleen jou overkomen weer allemaal he :D
    gelukkig heb je het naar je zin maar er nog wat van die laatste 8 weken (denk maar zo het zijn toch maar weer 8 weken weg doe ik je niet na haha)

    kus Tanja

  • 27 Augustus 2006 - 09:51

    Tante Bep:

    hallo

  • 27 Augustus 2006 - 09:54

    Tante Bep:

    Hoi Lisanne
    Om in jullie taal te spreken wat een keigave foto,

    Groetjes en knuffel Tante bep.

  • 27 Augustus 2006 - 09:57

    Tane Bep:

    Hoi Lisanne
    Om in jullie taal te spreken wat een keigave foto,s.[of is dat niet goed Ik moet er niet aan denken om daar te zijn met al die beesten,maar jij bent al aardig gewend daar.Herkennen we je nog wel als je terug komt met dat mooie bruine kleurtje?Het is hier weer een sombere Zondag hartstikke donker om elf uur in de ochtend maar we houden de moed er in.at je vertelde over die kwallen
    br.................. griezelig voor geen prijs zou ik in dat water gaan en als je moeder komt dan gaat ze er niet eens met haar tenen in[dat is net zo,n held als ik
    Verder heb ik niets bijzonders te vertellen.Werk ze en geniet nog even !

    Groetjes en knuffel Tante bep.

  • 27 Augustus 2006 - 16:52

    Teuna:

    hallo Lisanne,gaaf weer al die foto,s.ik zag dat je die lolbroek al hebt weggehaald. nou ja hij ook een keer lol. je hebt weer veel te lezen zie ik, maar dat is leuk.De vakanties hier zitten er bijna op. De lagere scholen in Den Haag zijn alweer begonnen. Nog even en dan staat mama voor je neus. Zal ook wel snel gaan. Dan moeten jullie s, nachts maar opblijven om alles te kunnen zien. O.K.Lisanne dat was het dan weer . veel groetjes en tot mails of wat dan ook. Liefs Oma. doei doei.

  • 29 Augustus 2006 - 16:51

    Piet:

    Hallo Lis,
    Net terug van een weekje Frankrijk, klimmen in de Ercrins en bekijk je site, Bonaire is een contrast met de bergen, het gaat niet samen....maar ik moet zeggen de heuvel op Bonaire ook niet mis is, goed voor de conditie om hem een stuk of wat keer op en neer te lopen. Je foto's zijn leuk maak nog maar meer van die gekke... Misschien kan je nog geld verdienen met een goed idee,... het t-shirt waar je in moet bedienen vind ik echt niks, verzin jij wat leukers, wat beter past.. tip; iets met een leguaan erop ;-)
    xx papa

  • 04 September 2006 - 14:33

    Carla En De Rest Van De Familie:

    Hey Meissie,
    Was even een verrassing hè om ook mij aan de lijn te krijgen. Ik heb je beloofd om weer wat op je site te zetten: dus bij deze. De zomer was heerlijk, wij zijn met z'n drieën afgereisd naar Italië om daar een huttentrektocht te gaan doen. We hebben genoten, tja wat wil je, tussen de 2500 en 3000 meter in je korte broek lopen en windstil weer. Verder een aantal klettersteig routes gelopen, je weet wel: klimspullen aan, helm op en langs staalkabels je route lopen. Ladder op, ladder af. Een beetje avontuurlijk wandelen / klimmen met uitzicht op het dal zo'n 2 kilometer lager. Je moet geen last van hoorgtevrees hebben want soms waren de paden wel errug smal en met een rugzak van een dikke 10 kilo op je rug loopt dat niet altijd even gemakkelijk. Na de bergen zijn wij vertrokken naar de kust nabij Caorle (in de buurt waar Coby woont)Annette wilde graag naar Venetië, dus dat hebben we gedaan. Vanuit de bergen naar de kust was wel een complete cultuurschok, kregen zelf een polsbandje om zodat we het terrein van de camping op en af konden. Echt een giga grote camping, walchelijk. Dus na vijf dagen hadden we het daar wel gezien en zijn we weer vertrokken naar de bergen. Richting Oostenrijk, vertokken met regen en verder alle dagen van de regen genoten. Dus wat doe je dan? Dan bezoek je een slot, ga je naar een mijn en lees je een heel dik boek uit. maar na zes dagen regen wil je wel naar huis. Martijn (onze housekeeper) gebeld en met een noodgang heeft hij volgens mij de boel aan kant gemaakt. Hij had zelfs de vloer gedweild, de schat. Vannacht ga ik 'm ophalen van schiphol, hij heeft er twee weekjes lekker in de zon liggen bakken op Kreta, zwembad, disco, beetje chillen. Wat wil je als 18-jarige nog meer? Zal straks wel weer wennen worden hier in het kikkerlandje. Hij wil op zoek gaan naar werk, voorlopig had ie even genoeg geleerd. Maar wat voor werk hij wil gaan doen weet ie nog niet. Annette heeft haar eerste schoolweek weer gehad en kwam de eerste dag al met huiswerk thuis (vond ze neit zo leuk geloof ik). Frits en ik ook weer gezellig aan het werk, centjes verdienen voor de volgende vakantie, voor Frits is dat alweer in oktober. Gaan ze met een aantal (jouw pap ook) klimmen in Zuid-Frankrijk, in de buurt van Marseille. Wij vervelen ons echt niet.

    Oh ja, ik zou je jaloers gaan maken met allerlei leuke dingen die je hebt gemist. Jij zit daar wel lekker op je eiland, maar jullie hebben toevallig géén carribeanoptocht, en je mist ook het vuurwerk in Scheveningen, je mist de Wereldhavendagen in Rotterdam, en mist de braderie in Zevenhuizen, en bovenal mis jij de heerlijk Turkse Pizza's van Ali B uit Rotterdam.

    Nou meissie, ik stop ermee, genoeg geschreven. Veel plezier als je mam volgende week komt en ...... SEE YOU ZOEN !

  • 11 September 2006 - 19:08

    Ada Nolet:

    Regelmatig keek ik op je site en bewonderde je foto's. Je hebt zo te zien én te horen een geweldige én leerzame tijd. Vandaag sprak ik je moeder die morgen naar je toekomt. Laat haar en Maarten "jouw" eiland maar zien, geniet de dagen met hen. Daarna begin je aan het afbouwen van je verblijf op Bonaire. Ik hoor wel van je moeder hoe jullie het hadden. Veel plezier en groetjes.
    Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Happy reading in mijn reisdagboek! Groetjes Lisanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 39139

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Macedonië

24 Juni 2012 - 16 Juli 2012

USA

25 Mei 2006 - 25 Oktober 2006

Bonaire

Landen bezocht: