Help, een leguaan! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu Help, een leguaan! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

Help, een leguaan!

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

27 Mei 2006 | Bonaire, Kralendijk

Hallo lieve mensen!

Wat fijn om al die superlieve berichtjes te lezen! Echt fijn om zo in die eerste dagen wat van het thuisfront te horen.

Ik zit hier met lichtelijke tranen in mijn ogen achter de computer want het is enorm wennen om ineens zo ver van huis te zijn met het idee dat het 5 maanden duurt. Dat komt omdat ik heel erg moet wennen aan de warmte en de cultuur. De mensen zijn tot nu toe heel vriendelijk, dat is wel fijn.

Afgelopen donderdag om 3 uur lokale tijd landden we op Flamingo Airport. Nou... jullie kennen de uitdrukking wel... alsof je tegen een muur aan loopt, hier is het een gigantische stalen wand! Wat een hitte! Met die koffers en lange mouwen door de douane. We werden opgewacht door 2 vrouwen van het resort. De manager, en de contactpersoon. Daarna zijn we naar het huisje gebracht waar we even moesten wennen aan het slot op de voordeur, want die gaat in de tegenovergestelde richting. Daarna even langs het resort gegaan om rond te kijken. Heel vrolijke kleurtjes! 's Avonds hebben we in het resort gegeten. We hebben bonnen gekregen voor ontbijt en diner tot en met zondag.

Gister even naar het stadje geweest om de boel te verkennen. 's Avonds zijn we met 2 andere meiden uit de klas uit eten geweest.

Ik heb een sim-kaart gekocht. Mijn nummer is +599 78 60 734 Ik kan gewoon gebeld worden. Sms'en gaat soms wat moeilijker. Soms ontvang je ze wel en soms niet. In beide richtingen.

Maandag moeten we beginnen met werken. Eerder dan verwacht, eigenlijk zouden we pas donderdag beginnen. Maar dat is misschien wel goed voor de sociale contacten hier.

Verder zit ik al helemaal onder de muggenbulten en heb ik al 101 keer de schrik van mijn leven gehad als je 's avonds op straat loopt en er gaat ineens een waakhond tegen je te keer.

Eerste dagen is echt acclimatiseren. Eigenlijk wilden we vandaag naar Klein Bonaire gaan, een klein eilandje hier voor de kust van Kralendrijk. Maar daar wachten we nog even mee omdat we anders misschien levend daar verbranden en meteen een zonnesteek oplopen.

Gister ook al een beetje gesnorkeld met de snorkelset van Leonie. Meisje uit mijn klas. Nu waren er al veel vissen te zien. Laat staan wanneer je hier gaat duiken.

Ik ga nu even een eind breien aan mijn klein beetje omslachtige verhaal. Want ik heb nog maar een paar minuutjes internet. Het half uur is bijna om.

Ik verwacht weer een hoop berichtjes en wens me sterkte met de honden, leguanen, salamanders, hagedissen, pelikanen, mieren en muggen, en natuurlijk met kikker... ons badkamer huisdier.

Hou van jullie!

Liefs Lisanne

  • 27 Mei 2006 - 15:52

    Taimaz:

    Hallo Lisanne,

    Ben blij dat je goed bent aangekomen, eerlijk gezegd had ik er ook wel willen zitten,. jij hebt las van die stalen muur en wij van die natte! Wat een regen hier..

    Leuk dat je je ervaringen deelt, erg leuk om te lezen. En die honden en huisdiertjes is even een kwestie van wennen, bij je terugkomst ga je ze missen.. :)

    Veel succes maandag en geniet van elk moment dat je daar bent, is een mooie ervaring.

    Veel liefs en dikke kus van mij en de rest van de showgroep!

    (K)(K)(K)
    Pas goeg op jezelf, en wees natuurlijk altijd en overal op je hoede. Maar die pittige Lisanne die ik ken ,red zich wel!


  • 27 Mei 2006 - 16:15

    Tanja En Danny:

    hee Lies!

    Mooi dat je goed aangekomen bent!
    Je zal vast wel snel wennen daar en dan wil je vast niet terug naar het koude Nederland!!
    Heel veel plezier nog, we lezen het hier allemaal wel!

    Dikke kus Tanja en Danny

  • 27 Mei 2006 - 17:38

    Iris:

    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt.
    En zo te horen maak je veel mee in zo een korte tijd, het kan alleen maar beter meid!!
    Hier is het weer slechter dan ooit, ben zeer jaloers op je.

    Dikke kus Iris

  • 27 Mei 2006 - 17:52

    Floor:

    Wat leuk dat je het nu al naar je zin hebt, en dat gaat zeker nog veel beter worden na verloop van de tijd..Ben nu wel beetje jaloers, want nu ik dit lees zit ik achter de recpetie van het Golden Tulip hotel(stage)...in het regenachtige Nederland!Ik hoop dat je het echt naar je zingaat hebben, leuke stage, leuke collega...een ding heb je wel al mee, en dat is het weer!! niet te bruin worden he ;)

    Liefs Floor

  • 28 Mei 2006 - 08:31

    Veronique Visser:

    Hey Lisanne, wat een avontuur joh! Ik leef helemaal met je mee. Volgens mij ga je een hoop leren deze 5 maanden, geniet van de momenten. Heel veel plezier en succes maandag met je eerste werkdag! XXX
    P.S. Bij die waakhonden.... gewoon terug blaffen!

  • 28 Mei 2006 - 09:19

    Teuna:

    Hoi Lisanne ,je berichtje gelezen ja je moet eerst heel veel verwerken wel vervelend al die muggen. heb je een kikker in de badkamer? leuk huisdier. je zal het nog wel een beetje moeilijk hebben. ik hoop dat het snel beter gaat. maar je mail is erg leuk. ik heb al een kaart op de bus gedaan.ook voor nancy had ik nog in huis .ik ga eindigen .ik wens je sterkte met alles en tot de volgende mail. veel groetjes en een kus Oma.doei.

  • 28 Mei 2006 - 14:26

    Brother:

    Hey Sister,

    Zo te horen gaat het wel goedkomen. Hier is het flink takkeweer behalve als ik moet werken :S Je moet natuurlijk niet alles in de eerste week oen in die vakantie van 5 maanden ;) Ik ben benieuwd hoe je het duiken gaat vinden. En zo te horen kom je ook nog mega bruin terug. En die kermit moet je wel in de badkamer houden en verzorgen en trappetjes voor hem maken zodat die overal naartoe kan. Die eet al de muggen op is hartstikke handig.
    Succes met de eerste werkdagen ;) Xxx Brother

  • 28 Mei 2006 - 19:31

    Eelco:

    Ha Lieve schat,
    mooi dat je goed bent aangekomen. Leuk dat je alles zo beschrijft alsof je het zelf meemaakt, Ik ben enorm benieuwd hoe je eerste dag van je stage zal zijn en hoe je de rest mee gaat maken.
    lieve schat ik hou van je enne ik mis je ook hoor ondanks het drukke afgelopen weekend!!!
    veel plezier en geniet van elk moment!!
    Ik hou van je, dikke knuffel.
    Liefs, Je Vriend!!!!

  • 28 Mei 2006 - 20:08

    Mama:

    Ha Lisanne,
    Je hebt weer een heel leuk verhaal geschreven. Ik zie het levendig voor me hoe jij alles beschrijft. De hitte, de beesten, net wat voor jou, maar zoals ook altijd met kamperen het geval was, je wordt erin gehard. Hoop ik tenminste. En hopelijk zullen de muggen na vaak gestoken te hebben wat minder gaan steken. Dat was bij mij ook altijd zo. Eerst zit je onder en dan opeens is het over. Afwachten maar. Geef jezelf de tijd om te wennen. Is echt logisch dat het wennen is. Ergens maar goed dat jullie eerder moeten beginnen met werken. Is toch afleiding en je bent onder de mensen. Heb je al foto's gemaakt? En de hitte... Bij jullie is het als ik het goed gezien heb rond de 32 graden. Staat er ook een windje?
    Nou meisje, maak er wat van en we spreken elkaar weer gauw. xxxx mama.

  • 29 Mei 2006 - 07:27

    Papa:

    Lieve Lisanne,

    Fijn dat je goed bent aangekomen, van het weekend in Belgie geweest! heb ik nog een ezel geaaid om een soort van Bonaire gevoel geprobeerd te krijgen ;) nadat de regen met bakken uit de hemel was gekomen.... Kijk uit met het gebruik van deet, ik meen een keer gelezen te hebben dat je het niet continue moet gebruiken..zorg goed voor een goede conditie en drink veel water...ben ik nu te veel aan het bevaderen?!

    Kus,
    Pappa


  • 29 Mei 2006 - 08:15

    Thera:

    Hai Lisan, nou allereerst wens ik je natuurlijk heel veel sterkte!!! :)
    Nou geniet lekker van het zonnetje, want hier is het regenachtig. Ik ben benieuwd hoe je het hotel vindt.
    Fijn dat ze daar toch sim-kaarten hebben haha.

    Dikke kus Thera!

  • 29 Mei 2006 - 08:16

    Thera:

    Hai Lisan, nou allereerst wens ik je natuurlijk heel veel sterkte!!! :)
    Nou geniet lekker van het zonnetje, want hier is het regenachtig. Ik ben benieuwd hoe je het hotel vindt.
    Fijn dat ze daar toch sim-kaarten hebben haha.

    Dikke kus Thera!

  • 29 Mei 2006 - 17:48

    JanThèSaar:

    Je hebt altijd mensen die mazzel hebben, wat is er nog mooier als die cuisses de grenouilles tegen je kuiten op springen. Ga maar gauw naar de keuken en voer die grenouille met knoflook. Leguaan is ook lekker smaakt naar kip dus gooi die bonnetjes maar in de lucht en steek de bbq aan. Veel plezier xxx

  • 30 Mei 2006 - 17:45

    Lizwinter:

    Hoi Lisanne leuk om wat van je te horen. Het zal wel even wennen zijn in de warmte. Alleen die huisdieren dat lijkt me niet zo leuk maar daar moet je maar aan wennen.Tot de volgende mail en de groetjes en sterkte in de hitte knuffel ome en Tante Bep

  • 30 Mei 2006 - 20:16

    Petra, Erwin & Frederique:

    Hoi Lisanne,

    Het wordt misschien wat afgezaagd, maar goed om te lezen dat je goed bent aangekomen.
    Hoe zijn de eerste werkdagen bevallen? Aan de hitte en beesten zal best gaan wennen en ik heb net een paar goede tips gelezen, hoe dat aan te pakken. Pas op dat je niet verkouden wordt van de airco's!

    Groetjes,
    Petra, Erwin & Frederique en van tante Sjaan

  • 31 Mei 2006 - 20:40

    Amber:

    Hoi meissie,
    Hier een berichtje van je dansmaatje!!!

    Ben je al een beetje gewend aan de warmte, die verschikkelijke muggen en de honden die blaffen!!!
    Ik ben ook erg nieuwsgierig naar je eerste werkdagen op het zonnige Bonaire!
    Nou meis, ik wens je verder veel succes en geniet er lekker van, want voor je het weet zit je weer in ons kikkerlandje! Dikke kus van Amber Xxx

  • 08 Juli 2006 - 07:58

    Papa:

    Hello my dear, Laat je weten dat we op vakantie zij gegaan, op weg naar zwitserland en noord Italie,
    stuur er wel een kaartje vandaan,....
    liefs,
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Happy reading in mijn reisdagboek! Groetjes Lisanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 39147

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Macedonië

24 Juni 2012 - 16 Juli 2012

USA

25 Mei 2006 - 25 Oktober 2006

Bonaire

Landen bezocht: