Surfen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu Surfen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

Surfen

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

17 Juni 2006 | Bonaire, Kralendijk

Hallo allemaal!

Even weer een berichtje plaatsen. Hoe gaat het daar? Met mij alles goed. De tijd hier vliegt echt voorbij!
Toch wel handig zo'n site. Dat scheelt wel in de internetkosten dan wanneer ik iedereen apart zou moeten gaan mailen.

Afgelopen week weer veel gewerkt. Ik werk heel veel van 3 uur 's middags tot 11 uur 's avonds. Wel heel leuk en gezellig om in het restaurant te werken. Soms achter de kassa, soms serveren. Afgelopen woensdag kwam er een pas getrouwd Nederlands stel bij ons in het restaurant lunchen. Ze hadden heel de bovenverdieping met uitzicht over zee voor hun alleen en ik mocht hun bedienen. Was best leuk om te doen!
Donderdag was ik een dagje vrij en ben ik naar Sorobon geweest. Dit is het windsurfstrand waar jullie wel al over hebben kunnen lezen in mijn voorgaande bericht waar ook een foto bij staat. Ik ging samen met Cindy, mijn huisgenootje, een uur lang een surfplank huren. Dus ik denk "cool"! Nou, nou, nou jongens en meiden... het was een heel schouwspel... ik was al blij dat ik op die plank kon blijven staan. Daarna moest ik dat zeil nog optrekken. En tja, dan begint het moeilijkste... je zeil op de goede manier de wind indraaien zonder weer van je bord te vallen... Al met al, volgende keer weer verder oefenen. 's Avonds heb ik lekker gegeten bij een restaurantje hier waar elke donderdagavond "vismarkt" is. Je kan vis uitzoeken en dan gaan ze het voor je klaarmaken. Dit was eecht heel lekker. Was wel meteen blut. Vervolgens naar de filmavond geweest bij Plaza resort. Dit is elke donderdagavond op het strand. Heel relax film kijken op een ligbedje. Dit keer was "the Interpreter" aan de beurd.

Vanmorgen moest ik om 7 uur beginnen met werken. Vandaag was ik weer cashier. Na het ontbijtbuffet ben ik verhuisd naar het andere restaurant voor de lunch. En wat zag ik daar? 3 maal raden... Dolfijnen! Er kwamen dolfijnen voorbij zwemmen! Echt helemaal geweldig! 1x in de paar dagen of 1x in de week komen er dolfijnen voorbij zwemmen. Het schijnt dat die groep tussen Curacao en Bonaire rondzwemt. Ik zag wel alleen hun finnen boven water uit komen. Maar dat maakt niet uit! Ik heb ze gezien! Echt heel bizar om die beesten in het wild te zien!

Goed, dan weer wat anders. Ik wil nog steeds een fiets hebben, nou, als het zo doorgaat heb ik over 5 maanden nog geen fiets. Afgelopen maandag ben ik vroeg opgestaan om een fiets te gaan kopen. Bij Nancy en Leonie hadden ze er 2 binnen 1 uur tijd in elkaar gezet dus ik dacht, dat is mooi, dan kan ik terug fietsen. Al met al, ik een uur gelopen, in de warmte, naar die winkel ergens in the middle of nergens, ik naar de eigenaar gelopen, kan hij die fiets niet in 1 uur in elkaar zetten, mijn vrienden zouden tegen me gelogen hebben dat ze zo snel een nieuwe fiets hadden. Dinsdagochtend zou mijn fiets klaar zijn. Ik na veel gesmeek toch met lege handen naar huis... de pest had ik erin zeg! Weer een uur terug lopen! Dus de volgende ochtend was een collega zo lief om me even langs te brengen en guess what? Geen fiets! Nee hij had hem nog niet... terwijl hij klaar zou zijn. Dus hij zou me bellen rond een uur of 12 dat mijn fiets klaar zou zijn. En hij heeft niet meer gebeld. Hoe kom ik op dit eiland in hemelsnaam aan een fiets? Het is al een hele kunst om bij die winkel te komen!
Wordt vervolgd...

Verder wil ik Martijn en Mike even van harte feliciteren met het behalen van hun diploma! Hartelijk gefeliciteerd gasten! En als ik jullie was zou ik lekker gaan studeren, dan kunnen jullie ook in het buitenland stage gaan lopen! ;) :P

Eelco, oma, tante Sjaan, Connie en Geert en Binky, hartelijk bedankt voor de lieve kaartjes! Ik heb ze aan mijn muur gehangen, dan vrolijkt mijn slaapkamer tenminste een beetje op!
Ik heb vernomen dat er nog meer kaartjes onderweg zijn! Dus die krijgen ook een mooi plekje aan de muur.

Patrick en Suzanne! Heel erg bedankt voor jullie lieve telefoontje! Was echt een verrassing!

TJ's ik mis jullie en dansen wel hoor! Ik hoorde dat jullie gaan optreden voor een goed doel? Heel veel succes! En mail me de foto's! Ik hoor wel hoe het geweest is. Dansze! Zet hem op!

Over ongeveer anderhalve week gaan Nancy en ik duiken. Spannend... maar wel heel gaaf! Ik zal mijn onderwatercamera meenemen.

Nou mensen thuis, ik ga er weer een eind aan breien. Dan kan ik volgende keer misschien weer wat meer vertellen.

Take care! Hou van jullie!

Kusjes uit de Caribbean

  • 18 Juni 2006 - 07:52

    Teuna:

    zo Lisanne dat was dus heel wat.Ja wat een strop van die fiets, is er daar maar een rijwielhandelaar niet veel . Ik hoop voor je dat die kerel opschiet met je fiets anders moet mama je eigen fiets maar opsturen. grapje.Maar je hebt weer een leuke mail gestuurd .Ik zie het helemaal voor me. Ben benieuwd naar je eerste duikles. dat horen we wel allemaalweer. Lisanne het beste maar weer met al je muggenbeten.veel groetjes,kus Oma.doei,doei.

  • 18 Juni 2006 - 09:50

    Patrick En Suzanne:

    hi wijfie,
    wat een leuke verhalen zeg!ik hoop dat je je fiets maar snel heb dan want anders is t haast niet te doen!wij vonden t ook heel leuk om je weer ff te spreken!was wel gek om je te horen terwijl je zo ver weg bent!we missen je allemaal en je krijgt een hele dikke zoen van levy!heel veel plezier met duiken en alles wat je gaat doen!we denken aan je!liefs en een kus Patrick en Suzanne

  • 18 Juni 2006 - 13:13

    Tante Bep:

    Wat leuk om dit allemaal te lezen over de dolfijnen en zo .Wat jammer dat je nog geen fiets hebt maar je blijft wel in beweging zo en dat in de hitte.Heb je mijn kaart al ontvangen,het was wel toepasselijk met die kikker he.Groetjes en tot mailens Tante Bep

  • 18 Juni 2006 - 16:54

    Tanja:

    hee Lies!
    Klinkt cool hoor allemaal haha wel wennen zeker dat tempo van die antillianen :D
    Ik denk ben orgineel stuur lisanne een kaartje maar niet dus haha maar er is er in ieder geval nog één onderweg!
    Nou ik lees je berichtjes wel weer!
    Kus Tanja

  • 18 Juni 2006 - 20:07

    Omar En Jens:

    Zooooo Lisanne.. Je hebt het goed voor elkaar. Leuke foto's!!! Vooral die laatste van het strand. We krijgen heimee als we ernaar kijken!!! Als je die mooie zee ziet heb je eeecht geen zin meer om naar scheveningen te gaan. Maar we mogen niet klagen het is hier ook lekker weer. (een paar daagjes dan)Bevalt het werk goed? Zijn de collega's aardig?? ik hoop van wel. Hou is het uitgaansleven? Is er wel wat te doen? of is er maar 1 flamingo bar?? hahahahaha. Hey Lisanne ENJOY BONAIRE!!!! en stuur nog wat meer zon deze kant op!! Groetjes Omar, Jeremy en Jenske

  • 19 Juni 2006 - 12:15

    Anja:

    Hoi Lisanne,

    Wie is dit nu weer? Nou gewoon Connie d'r zus.
    Ik heb je site gevonden en dacht ik zal jouw ook een berichtje sturen.
    Wat leuk die foto's, en ook heel vervelend daar! Witte stranden, blauwe luchten, heerlijk zeewater... Ik heb echt medelijden met jullie.
    En dan die nare dolfijnen.... Kortom, ik wou dat het september was dan ben ik er ook.

    Ik hoop dat jullie het reuze leuk hebben met z'n allen....
    Lekker genieten, een beetje werken.

    Hé, Lisanne onthou je waar de dolfijnen zitten, want daar ben ik gek op...

    Nou meis, ik ga weer verder met werken (heb even luchpauze) en ik ga je site zeker vaker bezoeken, ik heb je nou gevonden.. Groetjes aan Nancy en tot gauw.

    Groetjes,
    Anja.

  • 19 Juni 2006 - 19:46

    Floor:

    Kickkkkke...ik wil ook leren surfen, golfsurfen, lijkt me zo cool, ben jaloers op je ;) en die dolfijntjes....HEEEEEER-LIJK! nou ik zit nu op mn stage terwijl ik dit schrijf, tis druk hier, heel veel incheckers hierzo...is wel leuk dat je wat afwisseling is je werk hebt!! NOu doe nanc en leo de groetjes van me!! ennne have fun in the sun! Oja en succes met je fiets...als die er ooit komt ;)

    Kusje Floor

  • 19 Juni 2006 - 20:18

    JanThèSaar:

    Ha die Lisanne;
    Kijk je bent naar een fiets wezen kijken maar waar denk je dat de naam Sorobon, als je dit om draait zoals ze dat daar allemaal doen krijg je no bo ros -geen mooie ros- (haags voor fiets)maar als je nu naar de Duitse kant gaat van dat eiland dan heb je zo'n een fiets! Een tippie uit het O zo mooie den Haag, vraag voor de zekerheid als je gaat duiken of het wel dolfijnen zijn. Leuk dat je het jonge bruidspaar mocht bedienen, maar dat dat je al blut was van dat eten kwam natuurlijk dat je die bruidskamer gelijk heb besteld voorals Eelco komt, niet toch ja dan.
    Veel plezier XXXXXX

  • 20 Juni 2006 - 09:35

    Priscilla:

    Heej meissiej...

    Als ik de mogelijkheid had, had ik mijn fiets wel opgestuurd haha.
    Maargoed, lopen is ook gezond...alleen al dat zweet he, dat is weer wat minder.

    Het weer hier sukkelt een beetje, van het weekend was het bloedheet met veel zon, gister was het wel lekker maar geen zon en je had toch wel iets van een vestje nodig, en vandaag gewoon weer bloedjeheet.

    Maargoed, we hebben ook altijd wat te klagen. Jij hebt lekker de zee om af te koelen...ik een douche die ik met de andere gasten moet delen haha. Geen strand in de buurt hier. Maarja Darius en Justin hebben een bad en dat is ook goed vertoeven haha.

    Meissiej, hou ons op de hoogte en lees natuurlijk ook mijn spannende verhalen haha.

    Kus voor jou en de meiden

  • 20 Juni 2006 - 15:26

    Carla:

    Nou, de tijd vliegt hier ook! Wat er nog meer vliegt is pluizen en pollen door de lucht, er zijn heel wat mensen in mijn omgeving die last hebben van hooikoorts of een andere allergie. Pollen uit bomen, van grassen, van alles vliegt er door de lucht; en maar niezen. Ik heb al je berichten van deze site uitgedraaid en aan opa en oma de Greef gegeven, kunnen zij ook meegenieten van je belevenissen op dat verre eiland. Dus wellicht komt er van hun ook nog wel een berichtje op deze site te staan. Trouwens gister is oma geopereerd, de bouten zijn uit haar arm gehaald, gelukkig is alles goed verlopen en was ze 'smiddags weer thuis. Nu weer aansterken. Verder zijn we bezig met vakantieplannen te smeden, we willen met z'n drie naar Italië en wel naar de Brenta. Klimmen en een huttentocht staan op het programma. Annette wil graag ook een dagje naar Venetië, ook leuk! Martijn is net met zijn examenklas terug uit Barcelona en wil van de zomer met een paar vrienden naar Kreta. Tja, hij leeft nog in een soort roes, hij is blij dat hij in een keer zijn examen heeft gehaald en besteed veel tijd aan uitgaan en het er even van nemen voordat ook hij aan het werk moet. Geef 'm eens ongelijk? Annette moet zich nog door een repetitieweek slaan en wil dan een paar weken vakantiewerk gaan doen bij Hallmark (kaartenuitgeverij bij ons in Capelle) misschien valt er een leuk kaartje aan jou te sturen! Frits heeft de laatste hand gelegd aan het ophogen van de serre, deze was weer een stukje gezakt. Verder mocht ik bij de tandarts mijn verstandkies laten trekken. Dus je leest het, genoeg te doen hier in Capelle. Afgelopen weekend wezen klimmen in België en het komende weekend fietsen in Brabant. Druk, druk, druk, druk, druk, maar wel allemaal leuke dingen, niet dan? Zaterdag de verjaardag van jouw daddy en verder werken, wassen, opruimen, strijken, enzovoort. Wij vervelen ons hier niet. Volgens mij vermaak jij je ook wel daar. Geniet ervan, en .... SEE YOU ZOEN

  • 21 Juni 2006 - 13:10

    Eelco:

    Ha lieve Lies!!!

    Gefeliciteerd met je fiets!!! Wat een gedoe om er 1 te krijgen, terwijl ze hier voor het oprapen liggen. maar ach nu kan je lekker over Bonaire heen crossen ;)
    Hopelijk leer je het surfen goed, want dan kan je wanneer je terug komt het aan mij leren, heb dat ook nog eens een keer willen doe.:)
    Veel plezier met het duiken, geniet maar van de onderwaterwereld. En natuurlijk van wat er boven water gebeurt...

    Veel Liefs en een Knuffel

    XXX Je Vriendje

  • 22 Juni 2006 - 17:43

    Trees En Gerard Stad:

    Eindelijk een berichtje van ons. Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt.Ik heb genoten van je verhaal. Die stages van nu zijn toch wel wat anders dan "vroegah" toen je poep nog schreef met een lange oe (dit heb ik niet geschreven, maar onze lieve zoon Stefan). Het is niet te hopen voor je vriend, familie en vrienden dat het daar te leuk is zodat je niet meer terugkeert naar het oude vertrouwde kikkerlandje.We volgen je verder op de voet en veel plezier daar op het zonnige Bounty-eiland Bonaire.
    gr Trees en Gerard (en een klein beetje Stefan...wie? ja, je achterneef)

  • 25 Juni 2006 - 14:35

    .Tante Sjaan,tante Coby, Oom Aad:

    Hallo Lisanne,
    Hier een berichtje van ons vanuit het huis van tante Bep en oom Joop. Vandaag op de verjaardag van oom Joop natuurlijk over jou op Bonaire gesproken. En met z'n allen op de pc gekeken. Wat leuk zijn de foto's, en je verhaaltjes. Je ziet er goed uit. Het liefst willen we je komen bezoeken maar het is zo lang vliegen. We gaan nu een borreltje drinken. Het allerbeste en liefs van Sjaan, Coby en Aad.

  • 25 Juni 2006 - 17:21

    Emmy:

    heeey meis!!!

    hoe is het daar in het zonnige bonaire? heb al wat verhalen van nanc gehoord!!

    ik hoop dat je het naar je zin hebt daar en geniet er maar van, je krijgt niet altijd de kans om op zo'n prachtig eiland stage te mogen lopen!!

    veel plezier en succes!

    dikke kus emmy

  • 27 Juni 2006 - 10:50

    Ria:

    Hoi Lisanne,
    Als ik de foto's bekijk dan denk ik; houdt ze daar nou vakantie en werkt af en toe, of werkt ze en benut ze iedere minuut om te genieten! Gelijk heb je. Wat is het daar mooi zeg ! Leuke foto's heb je gemaakt. Volgens mij heb jij het reuze naar je zin daar. Fijn voor je joh. Niet dat je het thuisfront vergeet, maar het is toch wel fijn dat je je daar zo goed en gezellig vermaakt.Geniet er maar met volle teugen van ! Ik heb mij per abuis aangemeld om óók steeds je mails te ontvangen ! wil je mij deleten alsjeblieft ? ik kan daar nl problemen bij TUI door krijgen. Ik lees je mails wel (zoals nu) in mijn pauzes. Verder gaat het hier in Nederland z'n gangetje. Zaterdag 1 juli gaan wij voor twee weken naar Frankrijk op vakantie in de Vogezen streek.Ik hoop dat we droog en zonnig weer hebben.Ik laat het je weten zodra ik terug ben. Ik ga jou een hele fijne tijd wensen daar op dat zonnige eiland. Geniet ervan en tot mails.

  • 27 Juni 2006 - 15:34

    Maris:

    Hoi meissie!! Heel erg leuk al die verhalen! Ik heb al helemaal zin in Curacao!! hiihii misschien zie ik die dolfijntjes ook wel.. ;) Heel veel plezier meissiej en ik lees je verhalen wel weer!

  • 27 Juni 2006 - 21:07

    Chris:

    Hoi Lisanne,
    alles goed met jou? Je moest wel even wennen geloof ik he. Is gelukkig heel normaal. Ik ben nog steeds niet gewend aan die antillianen hier en daar werk ik al jaren mee hihi. Ben benieuwd hoe jullie je duikcursus ervaren. Er gaat een nieuwe wereld voor je open onder water. Hoe gaat het fietsen? Heb je al een lekke band gehad?
    Nog drie weken dan mogen wij op vakantie. Zal wel rustig zijn zonder jullie. Wie gaat er nu mee op de Jetski?
    Meer heb ik even niet te vertellen. Doe je heel voorzichig en zorg je een beetje goed voor mijn zusje....!!
    Tot later doeiii XXX van de rest van de familie Ter Beek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Happy reading in mijn reisdagboek! Groetjes Lisanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1052
Totaal aantal bezoekers 39124

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Macedonië

24 Juni 2012 - 16 Juli 2012

USA

25 Mei 2006 - 25 Oktober 2006

Bonaire

Landen bezocht: