Airco aan, verstand uit - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu Airco aan, verstand uit - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

Airco aan, verstand uit

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

29 Juni 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na gisteren de langste autorit van de reis te hebben gemaakt volgde vandaag gelukkig een korte rit. Van het kleine Stovepipe Wells naar het grote Las Vegas. Van de stilte naar de drukte. Van de plek waar ik de mooiste sterrenhemel ooit heb gezien naar de plek met de meeste lichten ooit.
De rit was kort (275 km. is hier kort) maar mooi. Onderweg nog een aantal stops gemaakt bij o.a. het laagste punt ter wereld, Badwater. Waarom er water in de naam zit is mij onduidelijk, het is er droog, vol met zout en ongeveer 43 graden om half 10 in de ochtend. Verder nog de Golden Canyon gezien met geel/gouden rotsten en Artist Palette met verschillende pasteltinten in de rotsen. Allemaal te mooi om te beschrijven, iets wat mij altijd bij zal blijven.
En dan zie je Las Vegas verschijnen. Hier heb je op gewacht, hier wilde je naar toe, dit is een droom die uitkomt! Of toch niet..? Gek genoeg is Las Vegas een koud glas water in je gezicht tijdens een mooie droom. Het is (te) warm, geen enkele plek met schaduw en verschrikkelijk over the top. Het is wennen en aanpassen. Geen natuur, geen rust maar volksvermaak. Om de drie stappen krijg je folders in je handen gedrukt voor escort girls, sex shows en meer van die ongein. De shopping malls zijn met 200 winkels enorm. Je loopt in een mall via Italië en Frankrijk naar een ander land. Alles overdekt en alles nagemaakt tot de Eiffeltoren aan toe. Na een tijd van airco naar airco gerend te hebben is het tijd voor een opfrismoment in het hotel.
Na een hap eten is het tijd voor de avond van Las Vegas. En die maakt een hoop goed! Nog steeds de drukte en de folders, maar ook opeens de aantrekkingskracht van de stad. In het donker is alles opeens magisch. Het trekt je door de stad heen opzoek naar het volgende mooie. Hoogtepunt is de watershow van de fonteinen van het Bellagio hotel. Geloof mij, op tv en foto's krijg je niet het gevoel wat je krijgt als je er voor staat. De muziek, de verlichting en het water... zucht.
Het was een vreemde dag. Vroeg opgestaan om zoveel mogelijk Vegas te zien... maar overdag is het te warm en te druk. De avond heeft zonder zon en met de lichten een hoop goed gemaakt!
Wil je weten hoe het hier voelt met windkracht 3 continu? Doe de oven even open als hij warm is met de ventilator aan! Gaan je ogen pijn doen? Geloof mij zo warm is het hier nu ;)

Groet Paul en Lisanne

• 30 Juni 2012 - 12:59

Teuna:

Niet te geloven wat jullie allemaal al gezien hebben in nog geen week. geweldig zeg. nog heel veel plezier. liefs oma.

• 30 Juni 2012 - 18:38

Aad En Alderien:

Hoi Paul en Lisanne
    Hartstikke gaaf man zo'n stad als Las Vegas. Lijkt mij heel erg imponerend. Ook nog bedankt voor het filmpje van de fontein voor het Bellagio Hotel. Je herkent het direct uit de film Ocean Eleven.
    Jammer dat het zo heet is daar, maar probeer er nog maar het beste van te maken

groetjes en dikke kus Aad en Alderien