Van Yosemite N.P. naar Death Valley N.P. - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu Van Yosemite N.P. naar Death Valley N.P. - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

Van Yosemite N.P. naar Death Valley N.P.

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

28 Juni 2012 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Als we nu niet weer een verhaal schrijven weten we zelf als we thuiskomen niet meer wat we allemaal gezien hebben. Dus daar gaan we dan...

Twee dagen geleden heeft Paul geschreven over de reis naar Oakhurst, nabij Yosemite N.P.. Daarna nog doorgereden naar dit prachtige gebied om een glimp op te vangen van de giant sequoia. En reken maar dat ik door een boom heen ben gelopen! De foto volgt thuis...

Ik vervolg dit dagboek met een volledige dag Yosemite en onze reis naar Death Valley, waar ik nu vanuit de hotelkamer deze blog schrijf.

Yosemite is... Tja, ik kan het eigenlijk niet verwoorden zo mooi. Het is ook niet op de foto vast te leggen dus voor diegene die wil zien, voelen, ruiken en ervaren wat wij zien raad ik aan toch echt zelf een keer deze reis te maken. Het vele rijden hier is het meer dan waard, de afstanden zijn groot en daar leg je je dan ook bij neer. Het wordt keer op keer weer beloond met iets moois. De eerste stop in Yosemite was de Tunnel View, met uitzicht over de twee gebergten El Capitan en de Half Dome maar ook over de Bridalveil Fall (waterval). Doorgereden naar Yosemite Valley, het middenpunt van dit gebied en vanuit daar te voet naar de Yosemite Lower Fall en de Yosemite Higher Fall. De woorden zeggen denk ik al genoeg. Daarna een stukje door de vallei gelopen en de pendelbus genomen naar een hiking trail. Je kan wel dagen door dit park wandelen en in het park doorbrengen maar die tijd hebben we helaas niet. De trail was een enorme klim maar ook dit uitzicht werd meer beloond. Tevens een beloning zijn heerlijk ruikende shirtjes en warmte uitslag... Tot slot met de pendelbus terug naar de vallei en met de auto op de terugweg een "kleine" afslag van 16 mijl heen en 16 mijl terug genomen om nog te kunnen genieten van een prachtig uitzicht bij Glacier Point. Vanaf deze 980 meter hoge rotsrichel boven de vallei hadden we een uitzicht over de meeste watervallen, de Half Dome en de vallei uiteraard.

De kers op de taart was de beer die wij plots tegenkwamen. Wat een machtig beest! Wat je voelt als je die in het wild ziet? Tja, een enorme adrenaline stroom door je lichaam. Maar echt een prachtig iets om dit zo in het wild te zien. Geen woorden voor... En dat terwijl er geen dierentuinticket of excursie aan te pas kwam nee, gewoon puur natuur. Foto volgt thuis...

Mijn verhaal wordt al erg lang maar dat heb je als je zoveel ziet in zo'n korte tijd.

Vanmorgen vroeg op voor onze lange rit naar Death Valley National Park gelegen in de Mojave Desert. In één dag tijd dalen we af vanuit de Sierra Nevada (waarin o.a. Yosemite is gelegen) op 3368 boven de zeespiegel naar zeeniveau. Om precies te zijn zitten we nu in Stovepipe Wells Village en precies op zeeniveau. En tja, een village kun je het niet echt noemen, je rijdt erin en als je drie seconden doorrijdt rij je er met dezelfde gang weer uit. Stovepipe Wells heeft een overnachtingsplek, een restaurant en een winkeltje met daarnaast een benzinepomp en that's it. Bereik met onze telefoon is er niet maar wel WiFi. Heerlijk midden in de woestijn in 45 graden Celsius... Maar ook hier is het prachtig en te groot maar zeker ook te warm om heel het gebied door te kunnen. We verblijven hier één nacht en hebben net op het lagergelegen gedeelte van de Sand Dunes (zandduinen) de zonsondergang staan te bekijken. En het was hier doodstil... Ik heb nog nooit niks gehoord, maar hier wel! Op de pieptoon in mijn oor na.

Morgen dalen we op de rit naar Las Vegas af naar 86 meter onder zeeniveau. In twee dagen tijd dus van het hoogste punt van Amerika naar het laagste punt ter wereld! Hier een paar foto's schieten van Badwater en dan via een mooie route door naar Las Vegas, de grootste stad van de Mojave Desert.

Goodnight everybody! We will have a good night of sleep in our airconditioned room in the desert.

Love you all!

• 29 Juni 2012 - 07:16

Amber:

Jeetje...wat een mooie reis zijn jullie aan het maken! En leuk om het zo per dag te lezen wat jullie meemaken. Dat zal wel even een omschakeling zijn om van het rustige naar het drukke Las Vegas te gaan:-) Ben benieuwd naar het volgende verhaal!

Dikke X van ons

• 29 Juni 2012 - 17:07

Teuna:

Nou nou echt niet te geloven wat jullie allemaal zien en meemaken wat een foto,s hebben jullie ook te bekijken. Je schrijft alles ook zo goed . gewldig hoor. liefs oma.

• 29 Juni 2012 - 19:15

Joke Calter:

Wat een geweldige reis maken jullie en wat zien jullie veel! Leuk hoor om jullie ervaringen te lezen, echt heel leuk geschreven. :-)
    Veel plezier nog en geniet er maar van!

lieve groetjes,
    Joke

• 29 Juni 2012 - 21:44

Els:

Wat een leuk geschreven verslag weer. Lijkt me inderdaad dat je een dagboek moet bijhouden, anders vergeet je zeker waar je geweest bent en wat je gezien hebt. Zo veel indrukken. Ben benieuwd naar Las Vegas. Mooie foto's ook. Reisze verder, xxxxxx