Los Angeles - Reisverslag uit Delft, Nederland van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Delft, Nederland van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

19 Juli 2012 | Nederland, Delft

Home sweet home... Paul en ik zijn maandagmiddag om even over tweeën geland in Amsterdam. Helaas, het regent buiten en onze prachtige vakantie zit er alweer op. Om de reis goed af te sluiten moet ik uiteraard nog wel even vastleggen op papier wat wij de laatste dagen in de USA hebben meegemaakt.

Na San Diego stond onze laatste bestemming op het lijstje. Los Angeles. Hier verbleven wij twee nachten alvorens wij weer koers naar Nederland zetten.

LA is een grote stad. Eigenlijk is LA geen stad. Het is een soort van "provincie" met daarbinnen verschillende "steden" als Hollywood, Santa Monica en Beverly Hills.

De dag van aankomst zijn wij met de auto heel LA doorgereden om alle bekende plaatsen te kunnen bezoeken. Te beginnen bij Venice Beach. Dit strand staat bekend om alle uitbundige en glimmende bodybuilders, straatartiesten, mooie mensen die hun lichaam showen op het strand en skaters die hun kunsten vertonen in het bekende skatepark. Wij waren hier op vrijdag en het weer was voor LA begrippen slecht. Droog, warm maar wel bewolkt. Daarnaast is het voor de Amerikanen een gewone werkdag dus druk was het zeker niet op Venice Beach. Hierdoor is de indruk die wij van dit strand hebben gekregen iets anders dan wanneer je dit strand in de weekenden bezoekt. Een beetje een viezige badplaats met ook weer veel zwervers, die overigens in alle Amerikaanse steden in overvloed aanwezig zijn. Maar goed, ze doen geen kwaad. Wel hebben wij kunnen genieten van enkele straatartiesten, de skaters in het skatepark en het pootjebaden in de zee.

In Venice Beach hebben we een fiets gehuurd om naar de Santa Monica Pier te fietsen. Dit was te ver om te lopen maar een fietsritje over de boulevard was zeker de moeite waard. Santa Monica Beach is een wat drukker strand. De stad is ook mooier en luxer dan die van Venice maar hier zijn we niet naartoe geweest. Uiteraard hebben we wel een kijkje genomen op de pier, bekend uit films en het pretpark dat op deze pier gelegen is.

Terug naar de auto om door te rijden naar Beverly Hills. Hier een kijkje genomen op Rodeo Drive. Dé winkelstraat met dure en luxe winkels waar de beroemdheden hun outfits shoppen. Leuk om te zien! Dure auto's, dure winkels, alles straalt luxe uit. Zelfs het straatnaambordje was blinkend met diamanten letters! Helaas hebben wij geen celebs gespot.

Hierna doorgereden naar Hollywood voor de bekende 'Walk of Fame'. Deze buurt stelt niet veel voor en is puur bekend om de sterren in de weg met de bekende artiestennamen. Daarnaast bevind zich er de bron van Hollywood. De wijk waar Hollywood ooit is ontstaan. De meeste studio's voor radio en televisie zijn hier gelegen, platenmaatschappijen en theaters. Onder andere het Dolby Theatre (Kodak Theatre) waar jaarlijks de Oscars worden uitgereikt.
Wel sta ik op de foto met de ster van Micheal Jackson! Hiermee bedoel ik uiteraard de ster in de straat… de Walk of Fame ster…

Nu wij de meeste hoogtepunten van LA op de eerste dag in sneltreinvaart hebben bezocht bleef er een dagje over om de Universal Studios te bezoeken. Deze dag hebben wij doorgebracht samen met een ander Nederlands stel dat dezelfde reis heeft gemaakt als wij. De Universal Studios waren echt super! Attracties van allerlei bekende films. Alles zo echt nagemaakt dat het net is alsof je jezelf in de film begeeft. Het leukste was een rit met tourguide door de studio's zelf. Hier waren alle originele sets van vele films en televisieseries te vinden waaronder die van Jaws, Deperate Housewives, How the Grinch Stole Christmas etc. Tevens de auto's gespot uit Nightrider en the Fast and the Furious. Alles origineel! Heel tof. Veel studio's zijn hier ook te vinden, echter omdat er opnames plaatsvinden mag men hier niet naar binnen.
Daarnaast hebben we geleerd hoe special effects worden gemaakt, zijn we platgestampt door King Kong, verzopen in Jurassic Park, geschrokken van the Mummy, meegereden in de achtbaan uit de Simpsons en getuige geweest van een vette show gebaseerd op de film Waterworld! Het was de $80,- entree per persoon meer dan waard...

Helaas nog één nachtje... de laatste ochtend nog even snel naar Hollywood gereden om een foto te maken van het bekende Hollywood sign in de Hollywood Hill. Dit mocht natuurlijk niet ontbreken.

Op naar huis. De vlucht was oké, wel wat turbulentie, maar wat duurt dat toch lang. Het was een nachtvlucht, wij sloegen een hele nacht over. Helaas doen wij geen oog dicht in het vliegtuig. En gymnastiekoefeningen om niet stijf te worden helpen ook niet. Alles gaat zeer doen tijdens zo’n lange reis. Eenmaal op Schiphol werden er nog steekproeven gehouden voor bagagecontrole en uiteraard waren Paul en ik de pineut. Ik was zo blij dat de douanebeambte mijn koffer weer dicht kreeg, want dat had me al genoeg moeite gekost in LA...

Eenmaal door de schuifdeuren kregen wij een warm welkom door oma en mama. Zonnebloemen van oma, want de zon in Nederland schijnt helaas niet. Een schoon huis met welkom thuis kaartje en boeket van mama. Een hoop vuile was wat nu bijna allemaal weer schoon is en een jetlag waar we tot op de dag van vandaag nog last van hebben.

De reis was geslaagd! Zin om weer te gaan werken? Nee, totaal niet! Maar goed, back to reality... Sparen voor de volgende mooie ervaring!

Heel graag tot volgende reis! Het was fantastisch, niet in woorden uit te drukken!

Howdy men!
Paul en Lysen