Phoenix/Scottsdale, Palm Springs en San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu Phoenix/Scottsdale, Palm Springs en San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

Phoenix/Scottsdale, Palm Springs en San Diego

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

12 Juli 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Alweer vier nachten verstreken, nog drie nachten te gaan... Tijd voor een update!

De tijd vliegt. Zo sta je aan het begin van de vakantie in San Francisco en zo zijn de laatste vakantiedagen al begonnen. Nog even volop genieten dus!

Na Sedona zijn we naar Scottsdale gegaan, een voorstadje aan de Oostkant van Phoenix. Onderweg hier naartoe zijn we nog gestopt bij Montezuma's Castle. Dit is een rotswoning die is gebouwd tussen 1100 en 1200 door Indianen van de Sinagua-stam. Ik zal het verhaal kort houden maar voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de geschiedenis hiervan, of willen weten waarom dit bouwwerk Montezuma's Castle is genoemd, is ongetwijfeld op Google informatie te vinden. Paul ik ik waren zeer onder de indruk van deze woning.

Aangekomen in Scottsdale werden wij overvallen door opnieuw de intens warme temperatuur van meer dan 45 graden Celsius. Het hotel was gelegen naast een grote shopping mall dus daar lekker verkoeling gezocht. En die shopping malls hier zijn zo groot dat je bijna wandelschoenen aan moet!
's Avonds koelt het niet af. Uit de geschiedenis van de steden die zijn gelegen in de woestijn is te begrijpen waarom deze steden zijn ontstaan maar dat het nu niet massaal leegstroomt door de hitte... Wij Nederlanders zijn er in ieder geval niet aan gewend.

De dag erna zijn wij naar een outlet center gegaan waar we lekker hebben geshopt. 's Middags, toen de brandende zon weer begon te zakken, hebben we nog een spookstadje genaamd Goldfield bezocht. Dit was heel leuk om te zien. Het spookstadje is wel wat commercieel bij vergeleken de andere spookstadjes in Amerika. De huisjes zijn wat verstevigd en er zitten restaurantjes en andere toeristische winkeltjes in. Echter, bijna alles in het stadje was 'closed during summer' wegens de hitte. Dus wij hebben het alsnog als spookstad kunnen ervaren!

De volgende dag door naar Palm Springs. Onderweg reden wij langs Joshua Tree National Park. Dus met onze parkpas bij de hand zijn wij ook hier maar even een kijkje wezen nemen. Dit N.P. is echter weer zo groot dat het minstens 2,5 uur rijden was om het park door te steken. Dus wij hebben het bij de ene kant gehouden waar wij uitzicht hadden op woestijnlandschap met dorre plantjes en cactussen en de Cottonwood Spring. Een oase in de woestijn met palmen waar vele vogels op afkomen. Hier hadden we ook nog een wandeling kunnen maken naar de Lost Palms Oasis. Dit is een grote groep palmen in het park en tevens een van de weinig plekken waar op natuurlijke wijze water aan de oppervlakte komt. Hier zijn wij echter niet naartoe gelopen want wij wilden niet eindigen zoals Guus van Hove en zijn vrouw.

Verder naar Palm Springs. Tja, je ziet dat er luxe plekken zijn, er staan palmen en veel villa's. Maar oh wat is het hier ook heet! En dit keer zo heet, dat nu de warmte ons ook de baas was. Bijna 50 graden Celsius. Onmenselijke temperaturen dus. We waren genoodzaakt binnen te blijven en hebben dus even een uurtje een tukkie gedaan op bed in de airco. Ook hier waren vele winkels gesloten tijdens de zomer. Het is er simpel genoeg te warm. Te heet! Van het oord waar alle Hollywood sterren hun tweede huis hebben, hebben wij dus bijna niks meegekregen. Sterker nog... Het was er vrij uitgestorven want ook voor de Amerikanen en Hollywood sterren is het te warm om hier te "overzomeren". Maar we laten de moed niet zakken. Dit is de eerste dag van de 22 dat we niks hebben gedaan en waarvan we 'minder' hebben kunnen genieten.

Op naar San Diego. Hier is het koud! De temperaturen liggen hier maar tussen de 25 en 30 graden Celsius. Ik maak natuurlijk gekheid. Het is een hele verademing! San Diego is een leuke stad! Lekker gewandeld over de 120 meter lange houten Crystal Pier waarvandaan we mooi uitzicht hadden over de vele surfers en vissers. Tevens een wandelingetje gemaakt langs Pacific Beach. Dit is een van de vele stranden langs de 112 km. lange kustlijn van San Diego. Er hangt hier een heerlijk relaxte sfeer. Iedereen komt hier voorbij op een skateboard, een beachcruiser of lopend met surfplank onder de arm.
Daarna doorgegaan naar Downtown San Diego. En hier was het druk! Wat bleek, de Comic-Con was bezig (http://www.comic-con.org/cci/)! Bazinga! Uitgerekend hier en nu! Wij treffen het wel, eerst de Gay Pride in San Francisco nu dit! Maar, dat mocht de pret niet drukken. Het was eigenlijk best leuk om mensen die vanuit de hele wereld op dit evenement afkomen in pakjes uit stripverhalen en films over straat te zien lopen. Er werden op een kruispunt gratis t-shirts uitgedeeld. Uiteraard hebben wij ons tussen de menigte gewurmd en er ook één gescoord ?
Verder lekker door de stad gewandeld. Via Little Italy langs het Santa Fe Depot, het Spaans-koloniale treinstation uit 1915. Van het station langs de Broadway Pier en de Navy Pier met het Midway Aircraft Museum. Daarvandaan door Broadway naar Horton Plaza, een gigantisch winkelcentrum. Vervolgens een wandeling door het historische Gaslamp Quarter waar we de dag hebben afgesloten met een diner bij Hard Rock Cafe San Diego, gevestigd in een mooi pand.
De dag zit er alweer op en ook hier hadden wij ons met gemak nog een dag extra kunnen vermaken.

Morgen door naar Los Angeles. Helaas zijn dat de laatste twee nachten USA maar... LA here we come!

Howdy men!

P.S.: Telefoonfoto's hebben we van deze dagen niet. Dus die volgen back in Holland.

• 14 Juli 2012 - 13:04

Teuna:

Hallo Lisanne enPaul. Nou het weer hier is bar en boos. Mmmmmmaar jullie boffen misschien want Maandag zou het beter worden. Weer een geweldig reisverslag. We hebben heel wat te zien . Ik wens jullie vast een goede reis terug. tot Maandag. Liefs oma.