Grand Canyon, Flagstaff en Sedona - Reisverslag uit Big Park, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu Grand Canyon, Flagstaff en Sedona - Reisverslag uit Big Park, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

Grand Canyon, Flagstaff en Sedona

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

08 Juli 2012 | Verenigde Staten, Big Park

Tijd voor een nieuw verslag. Een paar dagen geen hotel met WiFi gehad dus hier in het hotel in Big Park a.k.a. Village of Oak Creek zal ik al uitbuikend van een lekkere quesadilla het reisdagboek een update geven.

Na Kayenta, bij Monument Valley, stond Grand Canyon N.P. op het programma. Paul en ik verbleven in het park in een lodge. Dat was echt krakkie mikkie lekkie dakkie. Dat is de benaming die Paul en ik ooit hebben bedacht voor kwalitatief uitermate teleurstellende accommodaties. We hadden er geen airco en dat is minder prettig als de gemiddelde temperatuur nog steeds rond de 40 graden Celsius ligt. Tegelijkertijd moeten we er ook hard om lachen, godzijdank hadden we twee bedden en een ventilator...

Bij Grand Canyon verwacht je een immens groot natuurwonder. En ja, het is groot! Nog groter dan verwacht! Waanzinnige mooie uitzichten, leuke wandelpaden, prachtige zonsondergang (lees: luckily had ik mijn tweede memory card bij me), prachtige kleurrijke rotsformaties en ook weer veel fauna. Chipmunks, eekhoorntjes in overvloed en... Pap, Erwin, we hebben een paar condors zien vliegen. Machtige vogels met een spanwijdte van maar liefst 2,7 meter. Heb geprobeerd hem op foto vast te leggen maar ze vliegen zo snel dat ik thuis maar moet zien of dit gelukt is. Er leven nog bergleeuwen, ratelslangen en tarantula's maar deze hebben zich helaas niet aan ons laten zien.

Zoals ik al zei. De Grand Canyon is waanzinnig groot en mooi. Zoals alle andere dingen zal ook deze indruk thuis niet op foto over te brengen zijn. Sterker nog: "Het is moeilijk te bevatten hoe groot de Grand Canyon is. Hij is zo lang, zo breed, zo diep en zo onwaarschijnlijk dat de zintuigen niet meer in staat zijn het hele beeld te verwerken. Men kan alleen maar kijken." Aldus een citaat uit onze reisgids. Bij een van de uitzichtspunten kon je bergen 97 km. verderop zien liggen. Dat is een eind! Al met al hadden wij ons nog dagen in deze omgeving kunnen vermaken, maar ook aan dit stukje van de reis kwam weer een eind.

Verder naar Sedona. Een mooie route, de navigatie moet je niet altijd volgen anders hadden we dit stukje gemist... Onderweg gestopt in Flagstaff. Dit stadje deed zeer Engels aan. Niet raar, want de eerste bewoners waren schapenboeren, Engelse kolonisten, die zich hier in 1876 settelden. Flagstaff is een leuk stadje. Tevens is het één van de plaatsjes gelegen aan de historic Route 66. Hier even een rondje gelopen, een plaspauze gehouden, een stuk watermeloen gegeten op de boerenmarkt en vervolgens verder gereden.

Onderweg gestopt bij Oak Creek View. Een prachtig uitzicht over de Oak Creek Canyon. Vraag me af hoe de rivier heet die hier doorheen loopt... ? Bij dit uitzichtpunt stonden tevens Indianen hun sierraden te verkopen. Vervolgens de route door Oak Creek Canyon vervolgt. Wederom een mooi stukje natuur. Gestopt in Sedona. Een klein stadje met een Westernlook waar veel leuke winkeltjes gelegen zijn met snuisterijen en kunstgaleries. Oh ja, de cowboys haal je er zo tussenuit! Hippe kleding, spijkerbroek met leren lappen waarvan ik de naam niet weet, cowboyhoed, leren hesje en uiteraard echte cowboyboots met sporen op de hielen. Supervet!
Daarna doorgereden naar ons hotel voor een verfrissende duik in het zwembad want de druppels liepen alweer van mijn voorhoofd. In het zwembad even bijgekletst met twee andere Nederlandse stellen die exacte dezelfde reis maken als wij, alleen de accommodaties verschillen hier en daar.

De dag afgesloten met een diner in the Restaurant. Echt een toepasselijke naam voor een restaurant. Paul heeft een heerlijke burger op en ik een quesadilla in gezelschap van een live band. Dit wisten we niet van tevoren dus de avond was weer compleet!

Morgen door naar Phoenix/Scottsdale voor twee nachten. Hier zullen we waarschijnlijk weer een Death Valley temperature experience krijgen. Maar heb van Paul zojuist al namen doorgekregen van vier grote shoppingmalls, dus dat komt wel goed!

Howdy men!
Greetings Paul and Lysen!

• 09 Juli 2012 - 14:58

Alderien En Aad:

Erg gaaf hoor wat jullie allemaal zien en meemaken. Wat een prachtige foto's van de Grand Canyon. We kunnen bijna niet wachten tot jullie thuis zijn om ze allemaal te bekijken. O ja, die leren flappen over die spijkerbroeken heten "Chaps". (ff googelen :-)).

Paul, stuur haar nu nog niet naar de shoppingmalls, want je krijgt Palm Springs nog en daar zal ze je wel echt uitkleden..;-)
    He lieverds geniet en tot horens!

groetjes A en A

• 09 Juli 2012 - 15:00

Alderien En Aad:

PS met Pip en Bugs gaat het erg goed!
    Ze eten en genieten!
    En de vissen zwemmen ook nog steeds hun rondjes

Doei

• 10 Juli 2012 - 17:22

Esther Vink:

Shame in you guys, dat jullie vandaag pas laten weten een blog bij te houden!

Wat een leuke verhalen, prachtige foto's, met de minuut neemt de jaloerzie hier toe, op de bank, in het koude Nederland!

Lieverds, geniet er nog even van!
    Ik kan niet wachten op de mondelinge verhalen ;)

X
    Es en Wouter

• 12 Juli 2012 - 21:28

Constans Et Pierre :

hella, Cowboys only two days to go before we leave.. Yeh doing okee there visit already these nice boys & Girls on the beach?
    greez,

PierreStanzi