Van vermoeiend Las Vegas naar Zion N.P. - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu Van vermoeiend Las Vegas naar Zion N.P. - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

Van vermoeiend Las Vegas naar Zion N.P.

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

01 Juli 2012 | Verenigde Staten, Springdale

Wat een hitte in Las Vegas. Als ik mocht kiezen was ik één nacht in Las Vegas gebleven en twee nachten bij Zion N.P. in plaats van andersom. Hoewel Paul en ik beiden Las Vegas ook weer niet hadden willen missen.

Wat een intense hitte in deze stad midden in de woestijn. Gemiddeld 40 graden en met de brandende zon erboven voelde het alsof je in de hitte zweefde die je boven een brandende kaars of vuurtje voelt. Eigenlijk zijn wij mensen op dat moment lekkere kippetjes die op een braadpan ronddansen.

Maar, met veel drinken, ongeveer drie liter water per dag plus nog wat andere drankjes, overleven we het wel. Op een gegeven moment wen je eraan.

Over de temperatuur gesproken, ik denk dat al die lampjes in Vegas de temperatuur nog wel extra opstoken. Wat een lampjes! Wat een glitter en glamour! Wat een Barbies en Ken's in Barbieworld. Wat een plastic fantastic! Wat een rare stad. Maar zo leuk om hier eens geweest te zijn...

Een "korte" samenvatting van Las Vegas: Het is niet te beschrijven en je moet het zelf meegemaakt hebben om Las Vegas te voelen. Aan de ene kant is het vreemd en mega. Hotels met een paar duizend kamers, elk in een ander thema. Je kunt het zo gek niet bedenken. In Venetië varen echte gondels, in Egypte staat een levensgrote sfinx in het op ware grootte piramidevormig hotel etc. etc. Je kunt het je zo gek niet bedenken of het is er. Niet te vergeten heeft uiteraard elk hotel een shopping mall en een casino zo groot als een hal uit een congrescentrum. Dames in bikini staan achter de pokertafels en ja, ze lopen hier ook net niet naakt over straat. 's Avonds veranderd Las Vegas Boulevard ook wel bekend als The Strip in een mensenmassa klaar voor het nachtleven. Op elke hoek van de straat worden kaartjes van escortdames uitgedeeld en sommige staan dan ook nog erbij te verkondigen dat je bitches kunt krijgen. Gadverdamme...
Aan de andere kant kun je er uiteraard ook naar spectaculaire shows waar je heen kunt als je net de jackpot hebt gewonnen want tja, er hangt eenmaal een prijskaartje aan. Helaas waren Céline Dion en Tiësto al uitverkocht. Wel hebben wij mogen genieten van de fonteinen show bij het bekende Bellagio Hotel. Elk kwartier een nieuwe show met andere muziek, en nog gratis ook... ;) De beste was All That Jazz uit de musical Chicago. Paul zijn favoriet had een soort Efteling muziekje :p

Vandaag een kortere rit gehad naar het prachtige Zion N.P.. En ja, warm is het ook hier maar waanzinnig mooi. Jammer dat we hier maar een middag hebben. Wel een paar mooie dingen gezien langs de wandelingen die we hier hebben gemaakt. Onder andere de weeping rock (huilende rots). Water komt hier uit dunne kieren van de rotswand naar buiten waardoor de rots als het ware huilt. Bij ons huilde hij tranen met tuiten. Echt een adembenemend mooi gezicht en de waterdruppels waren lekker verkoelend.
Daarna nog een wandeling gemaakt langs de rivier. Ik had hier nog uren door kunnen lopen. Het pad gaat namelijk over in een rivier waar je doorheen kunt lopen zo de kloof in. Als ik hier dus ooit nog terugkom neem ik voor deze wandeling waterbestendige sandalen mee en voldoende tijd... Wel hebben we nog een soort hert gezien met hele grote oren. Ben er nog niet achter wat het was. Maar net als de beer in Yosemite was ook dit weer uniek.

Het hotel waar we nu zitten is waanzinnig. Echt heel relaxed en de mensen zijn er, in tegenstelling tot de inwoners en personeelsleden van Las Vegas, gastvrij en zeer vriendelijk.

Morgen door Zion N.P. heen naar Bryce Canyon N.P.. Wat zal dat allemaal weer voor moois gaan brengen...

Sweet dreams!

• 07 Juli 2012 - 15:35

Els:

Ha Paul en Lis. Net weer even op mijn gemak alle verslagen weer gelezen. Op de pc, is toch leuker dan op mijn mobieltje. Zag dat ik zelfs deze derde foto van jullie samen had gemist. Die is heel leuk. Ben weer benieuwd naar wat jullie nu aan het doen zijn. Nou ja, net wakker worden denk ik, ha, ha. Hier buiten nog steeds veel herrie, we zijn het nu een beetje zat, genoeg feestweek gehad hier. Maar was wel leuk. Kusjes M&M