Dushi - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu Dushi - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

Dushi

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

20 Juli 2006 | Bonaire, Kralendijk

Hallo allemaal! Hoe gaat het ermee? Na iets langere tijd dan normaal weer een nieuw berichtje op mijn site. Helaas heb ik mijn dagboek niet bijgehouden dus ik moet even goed proberen terug te denken. Ik heb dit bericht vorige week dinsdag geschreven en helaas nog niet eerder tijd gehad om hem te plaatsen, dus bij deze. Waar zal ik eens beginnen..?

Vorige week maandag ben ik met Cindy naar Klein Bonaire geweest. Met de watertaxi zijn we naar het eilandje gegaan. Ik noem Klein Bonaire “the Beach” net zoals de film met Leonardo di Caprio, want dat eiland is namelijk onbewoond en er waren die dag maar twee toeristen. En heel af en toe komen er wat snorkelaars voorbij die op snorkelexcursie zijn. Ik voelde me daar zo vrij als een vogel… of zo vrij als alle schildpadden die daar leven en eieren leggen. Op “the Beach” aangekomen zijn we meteen gaan snorkelen. Oh, wat is dat mooi! Allerlei soorten en kleuren vissen, klein en groot. Maar toen kwam het mooiste… schildpadden! Ik ben gewoon zo dichtbij de geweest! Is weer eens wat anders dan met dolfijnen zwemmen, hoewel ik dat zeker weten ook nog wil gaan doen. Maar daar moet ik voor naar Curaçao.

De rest van de week lekker gewerkt en weer lekker veel fooi gevangen. Jaha, je moet gewoon gezellige praatjes maken met al die rijke Amerikanen en dan zijn ze allang blij. Afgelopen weekend gezellig wezen stappen, voor zover je het stappen kan noemen dan. Maar goed, de weekenden hier zijn heel gezellig en dan rukt heel Bonaire uit. Zou niet weten waar al die mensen dan ineens vandaan komen, maar ik weet wel dat de lokale bevolking van feesten en dansen houdt. Ze hebben stuk voor stuk gevoel voor ritme en dan ook aardig losse heupen.

Afgelopen zondag hebben Cindy, Nancy en ik via via een jeep gehuurd. Dat is goedkoper dan bij een autoverhuurbedrijf maar dat is wel logisch ook. Het is dat het ding kon rijden en nog net niet achteruit de berg afreed als je omhoog moest zien te komen, maar verder viel hij bijna van ellende uit elkaar. Na anderhalf uur slapen werd om 9 uur ’s ochtends de jeep gebracht. Maar goed, dat geeft niet, was wel lachen! Girls just wanna have fun! Nou goed, we hebben dus een rondje eiland gegaan. Eerst zijn we langs “1000 steps” gereden, dat is een van de vele mooie snorkelplekken op het eiland. Daarna zijn we via de rimboe doorgereden naar het Gotomeer waar het naar dierentuin stinkt maar waar prachtige flamingo’s leven, vervolgens tussen de ezels en geiten door naar Rincon, een stadje hier verderop, en vanuit daar zijn we weer verder gereden naar Sorobon waar we lekker op het strand hebben gelegen. Einde van de dag hebben we afgemaakt met een “rondje om de Zuid”. De zuidkant van het eiland waar ik al eerder over verteld heb. Hier zijn de slavenhutjes en zoutpannen te vinden. Later op die avond zijn we uit eten geweest met meneer de Graaf. Mijn stagebegeleider uit Nederland is hier namelijk op stagebezoek geweest. Zondagavond vertrok hij weer met de nachtvlucht van de KLM terug naar Nederland dus we hebben dit afgesloten met een etentje bij “la Guernica” waar ik heerlijke tapas heb gegeten.

Trouwens, over de KLM gesproken. Afgelopen donderdag was ik aan het serveren in het Chibi Chibi restaurant van het resort. Er zat een hele groep KLM’ers te dineren. Maar zij zaten niet in mijn wijk. In ieder geval, één van die vrouwen had zo’n enorm bekend gezicht, tot het kwartje bij mij viel. En inderdaad, wat een verrassing! Het was Caroline! Een vrouw die ik ken van de bergsportvereniging van mijn vader. Wat leuk om haar na ongeveer 2 jaar tijd hier tegen te komen! Zij wist ook van mij niet dat ik hier zat. De dag erna zijn we een bakkie gaan doen op het strand en ’s avonds is ze mee wezen stappen! Was gezellig hè Caroline?! Bedankt voor je souvenirtje uit Ecuador en tot de volgende keer op Bonaire!

Nou mensen thuis. Ik ga zo langzamerhand weer een einde maken aan dit verhaal. Ik wilde de mensen van wie ik post heb ontvangen nog even bedanken voor de kaartjes! Bij deze.
Opa en oma, nogmaals hartelijk dank voor het leuke cadeau! Echt nog steeds zo stomtoevallig dat jullie dat aan die pursers van de KLM konden meegeven! Ik heb het al goed in gebruik genomen.

Verder wilde ik Omar even zeggen dat je beter Nederlandse muggen kan hebben dan Antilliaanse muggen! Je wordt bedankt! Je had me wel mogen voorbereiden op die honderden muggenbulten waar ik nu mee rondloop en waarvan ik momenteel weer een enorme jeukaanval krijg! Haha!

Verder ben ik trouwens nog nooit zo vaak in korte tijd schatje genoemd! Hier op het eiland “Dushi”.

En tot slot wilde ik even zeggen dat ik hier nu zo mijn leventje heb opgebouwd en zo gewent ben, dat als je me 1000 euro zou geven om terug te komen, ik die gewoon lekker afsla en voorlopig nog even hier blijf.

Nou dushi’s! Tot de volgende keer maar weer!

Hou me in de gaten!

Xxx en liefs van Lis (de Amerikaanse gasten kunnen geen Lisanne uitspreken)

  • 20 Juli 2006 - 22:13

    Janine:

    Ey Lisanne,

    Leuk dat je weer een bericht heb achtergelaten. Elke keer lees ik hem ff en nu ook weer ben ik jaloers dat je daar zit hoor! Lijkt me echt geweldig en volgensmij heb je daar idd een top tijd! Nou heel veel plezier nog verder en ik kijk uit naar je volgende bericht!

    Xxx Janine

  • 21 Juli 2006 - 14:02

    Floor:

    Haaaa die Lis :)

    Leuk om weer berichtje van je te krijgen!! Je hebt het naar je zin zo te lezen, elke dag wat anders te doen en te zien...echt Kickennn!! Zou wel voor paar dagen met je willen ruilen. Hier is het nu ook zomer...37 graden...Te warm gewoon, lekker zweten en puffen, maar we mogen niet klagen :D Nou nog veel plezier, de tijd vliegt voorbij!

    Kusjes en liefs,
    Floor

  • 21 Juli 2006 - 15:26

    Tanja:

    hehe, na iets langere tijd noemt ze dat!
    klinkt allemaal super daar, gelukkig heb je het naar je zin daar maaree in oktober wel weer terug komen he haha
    have fun!!

  • 21 Juli 2006 - 17:13

    Tante Bep:

    Hoi dushi
    Leuk om weer wat te horen van jou.Er is niet voor niks gezegd dat je straks niet meer terug wil.Je klinkt zo enthousiast maar zoveel te beter.Wat het weer betreft is het hier ook bloedheet en nu ik dit tik lopen de straaltjes langs m,n gezicht, niet te geloven gewoon. Hier valt verder niet veel te beleven en tot horens maar weer .liefs Tante Bep

  • 22 Juli 2006 - 10:34

    Els:

    Ha Lisanne,
    Wat een leuk en enthousiast verhaal weer. Maareh, als ik jou was zou ik voor 1 miljoen wel terugkomen. 1 week hier blijven en dan voor een lekkere lange vakantie van een paar maanden weer terug gaan!! Maar ja, dan mis je het werken daar misschien weer, gezellig praten met die Amerikanen.
    Nou meisje, geniet er nog even van, maar kijk uit en let opjezelf.
    Kusjes mama

  • 22 Juli 2006 - 12:43

    Teuna:

    Nou zo te horen gaat het goed met je. mooi toch. Maarre het is hier nu ook poco poco. Een beetje veel te warm. Gek dat die amerikanen Lisanne niet kunnen zeggen. Wat een domkoppen zeg. ha ha. Afijn je hebt weer heel wat te lezen als je weer online bent. En zo zie je kom je toch onverwachts een bekende tegen. Dat is natuurlijk best leuk. Er zijn alweer 2 maanden om. Voor je het weet zit je weer in het vliegtuig en denk je (het had best nog wat langer mogen duren)Grapje. Ik ga nu weer water drinken en wens je nog een gezellige tijd. Liefs knuffel Oma.Doei doei.

  • 22 Juli 2006 - 21:27

    Patrick, Suzanne En Levy:

    hi wijfie, gelukkig heb je t daar zo naar je zin!!maar voor 1000 euro zou ik wel terug komen hoor want iedereen mist je!!ik heb geprobeert foto's te sturen maar t gaat niet met deze k*t comp!ik stuur je wel wat foto's via de post naar je!!hij is trouwens gegroeid joh!nou ik bel je van de week!hele dikke kus van ons 3en

  • 29 Juli 2006 - 20:22

    Anja De Kok:

    Hoi Lis(anne),
    Leuk is het daar joh, meid. Geniet maar lekker van die dingen die je hier absoluut niet kan doen. Het is een heel andere wereld daar. En straks komen mama en Maarten ook gezellig; kan je ze alles laten zien van "jouw" wereldje daar. Ik ben best jaloers, ondanks de hitte lijkt het me een heerlijk leven daar. Hier gaat alles allemaal zo geordend en daar is het toch wat vrijer allemaal denk ik (of heb ik het mis?). Nog veel plezier maar en doe maar net of je nog heel lang blijft. Groetjes ook van Vincent, Anja

  • 03 Augustus 2006 - 14:44

    Priscilla:

    Liesjeee !!

    Hoe is het dan meissie ??
    Volgens mij vermaak je je daar wel he.
    Nou, hier is het ook super, ondanks dat ik niet zo heel ver weg zit.
    Ik blijf je verhaaltjes lezen enne binnenkort zitten we samen op de fiets naar onze volgende stageplek !!

    Geef een kus aan Nance en natuurlijk een kus voor jou !!


  • 08 Augustus 2006 - 14:02

    Patricia:

    Ciao Lisanne, hoe is het met je oorpyn?Gaat het nu beter?
    Het is hierzo ook knap heet geweest,wy zullen er wel nooit aan wennen.
    Zo te lezen vermaak je jezelf wel.
    Volgende week komen we weer naar het haagje toe,je moeder komt ons weer afhalen van Schiphol,en waarschynlyk verwacht de Griek ons.
    Nou Lis heel veel plezier en tot de volgende keer maar weer (A Bami Pangang).
    Groetjes en een grote kus
    Patricia en Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Happy reading in mijn reisdagboek! Groetjes Lisanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 39052

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Macedonië

24 Juni 2012 - 16 Juli 2012

USA

25 Mei 2006 - 25 Oktober 2006

Bonaire

Landen bezocht: