Nog vier maanden... - Reisverslag uit Delft, Nederland van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu Nog vier maanden... - Reisverslag uit Delft, Nederland van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

Nog vier maanden...

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

01 Maart 2012 | Nederland, Delft

Nog vier maanden en dan vertrekken Paul en ik voor een 22-daagse (23 dagen uit en thuis) rondreis naar West USA. De rondreis "See it all Western USA" brengt ons langs vele bijzondere plekken. Wij kunnen niet wachten deze plekken met eigen ogen te mogen bewonderen, te mogen beleven en te mogen zien. Wat een bofkonten zijn wij!

Nog even en dan reizen wij in onze gehuurde Toyota Corolla (of gelijkwaardig) door vier van de Westelijke Staten van Amerika; Californië, Nevada, Utah en Arizona. Onze reis is als volgt:

We starten in de staat Californië. We landen in San Francisco, bekend om ook wel de Golden Gate Bridge, Fisherman's Warf en niet te vergeten Alcatraz. Vervolgens gaan we naar Yosemite National Park met rotsformaties, de Bridalveil Falls en giant sequoias. Daarna mogen we de zonnebrandcrème niet vergeten want we brengen een bezoek aan Death Valley National Park, het laagste punt in de VS.
We gaan van de staat Californië naar de staat Nevada waar een bezoek aan las Vegas niet mag ontbreken. Las Vegas a.k.a. "the City that Never Sleeps". Bekend van de vele casino's, shows en grote, luxe hotels. Na Las Vegas rijden we door naar de staat Utah. Hier brengen we een bezoek aan Zion National Park, Bryce Canyon National Park en Lake Powell. Daar aangekomen zijn inmiddels al 11 dagen voorbij. Dat wil zeggen... Dat er nog meer komen! Yeah!
Aangekomen in de staat Arizona brengen we een bezoek aan Monument Valley, het land van de Navajo's (Indianen). En ja, als je er dan toch bent, rij je ook nog maar door naar Grand Canyon National Park. Wat een straf (lees: sarcasme). Hopelijk weet de wekker onze bijtijds te laten ontwaken zodat we de zonsopgang mee mogen maken want die schijnt echt waanzinnig mooi te zijn. Vervolgens via de Oak Creek Canyon naar Sedona. Een kunstenaarsstadje tussen onvoorstelbaar rode rotsformaties ook wel "Red Rock Country" genoemd. Daarna brengt de reis ons naar Scottsdale/Phoenix in de Valley of the Sun. Onderweg komen we nog langs oude Indiaanse rotswoningen, Montezuma's Castle.
We rijden verdere en komen weer terug in de staat Californië waar we in Palm Springs kunnen shoppen. Althans, volgens de reisgids. Wat? Shoppen?! Yes! Palm Springs, dé plek voor de rich en famous. Ik hoop dat je voor die shops niet 'rich' noch 'famous' hoeft te zijn. Vervolgens reizen we naar San Diego wat volgens velen de mooiste stad is van Zuid Californië. Bekend om onder andere Old Town, Balbao Town en Gaslamp Quarter.
Ja, en dan zit het er toch echt alweer bijna op. De laatste stop van deze reis is Los Angeles. Uiteraard moet ik nog even op de ster van M.J. (Michael Jackson) hebben gestaan. Hmmmz, de ster..? Enfin, en Paul laat een tatoeage zetten bij L.A. Ink... Uiteraard bezoeken we nog Hollywood en Beverly Hills (90210). En wie weet, houden we zelfs nog tijd over voor een bezoekje aan het strand.

Je ziet het al, we komen nu al tijd tekort. Maar we komen er vanzelf achter welke hoogtepunten we allemaal hebben beleefd, want uiteraard komen we onderweg ook genoeg bezienswaardigheden tegen. En overal waar we geen tijd voor hebben, tja... Dat moeten we in een volgende reis dan maar inplannen!

• 08 Maart 2012 - 11:26

Oma:

Wat knap van jou omdat allemaal nu al te beschrijven. Ik zal jullie goed volgen en je stuurt vast wel een kaartje. Ik wens jullie nu alvast een leuke reis toe. Maar voor die tijd spreken we elkaar vast nog wel. Knuffel oma

• 08 Maart 2012 - 11:29

Els:

Het lijkt me echt een fantastische reis. Geniet nog maar van de voorpret, ook dat is al leuk. Ik ga jullie reisverslagen zeker volgen.
    xxxx Els