Spectaculair uitzicht, lange wandelingen, bosbrand - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu Spectaculair uitzicht, lange wandelingen, bosbrand - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

Spectaculair uitzicht, lange wandelingen, bosbrand

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

03 Juli 2012 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Bryce N.P. is mooi. Heel erg mooi. Elke keer weer zeggen we tegen elkaar, het kan niet mooier worden. Maar toch gebeurt het. Yosemite, Death Valley, Zion en nu weer Bryce. Allen hebben hun eigen speciale karakter, eigen kleuren, geuren en uitzichten.

Bryce staat bekend om zijn oranje / rose kleuren. Bij elk veranderend zonlicht een nieuwe kleur. De rotsformaties worden gevormd door het regenwater wat stukjes van de rotsen afslijpt. Elke jaar opnieuw in het voor- en najaar is de natuur hier bezig om een meesterwerk te verbeteren. We zijn vandaag 175 meter afgedaald via smalle zigzag paden en steile stukken naar de bodem van de vallei. Hier aangekomen sta je tussen de hoodoos. De staande stukken gesteente waarvan de Indianen dachten dat het versteende geesten waren.

Boven gekomen geniet je weer van het uitzicht vanaf het hoogste punt van de staat (2500 m.) en overzie je alles. Bezorgt kijk je in de richting van de bosbrand van gisteren die afgelopen nacht voor een vieze brandgeur zorgde. Gelukkig, de brand is geblust. Als je je omdraait zie je in de verte op een andere plek rook omhoog komen. Deze nieuwe brand zorgt er misschien voor dat we morgen een stuk moeten omrijden. Helaas maar waar. Zonde om de natuur van Amerika zo vernietigd te zien worden. We gaan er vanavond vroeg in om morgen op tijd weer te vertrekken naar Page.

Op naar een nieuwe plek met mooie uitzichten, hopelijk zonder bosbranden.

Groet Paul en Lisanne

• 04 Juli 2012 - 08:48

Cor/Leni Harteveld:

Leuk om jullie zo te volgen.
    Gefeliciteerd met je neefje,Simon.
    wij nemen aan dat jullie dit al weten.
    veel succes met deze spannende reis.
    (wel anders als Kenia)

• 04 Juli 2012 - 20:46

Aad En Alderien:

He, als ik moet helpen blussen, zeg je het maar hoor.
    Ik weet nog wel hoe dat ging vroeger...:-)

Wij hoop dat jullie nog vele mooie dagen krijgen met veel nieuwe ontdekkingen.

groetjes A en A

• 05 Juli 2012 - 16:25