San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lisanne Greef - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

25 Juni 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een lange, indrukwekkende dag terug in ons hotel. Lekker een douche genomen en nu op bed nog even onze ervaringen delen met het thuisfront.

San Francisco, volgens Paul een veelzijdige stad. Volgens mij een stad met twee gezichten. Enerzijds viezige wijken met veel daklozen, anderzijds een stad met vele indrukwekkende en mooie plekken, veelal uiteraard ook de toeristische plekken, die daarom ook mooi onderhouden zijn. Veelzijdig dus...

Wat een gave stad!

De tijd is beperkt. Dus vanmorgen op zijn Amerikaans een broodje en coffee to go gehaald om zo, al ontbijtend, de dag te beginnen. Omhoog met de cable car, als toerist moesten wij dit wel even gedaan hebben. Lees: gisteren hebben wij al dit stuk omhoog gelopen en geloof me, het is steil! Lombard Street allereerst bezocht, echt een ontzettend leuk straatje bekend om zijn kronkelweg, omdat het anders voor de auto's ook te steil is. Daarna verder gelopen. Aangekomen bij Fisherman's Warf. Een hele leuke plek met een goed uitzicht op gevangeniseiland Alcatraz. Daarnaast is Fisherman's Warf bekend om Pier 39 met de zeeleeuwen die al dobberend op de vlotten in de haven genieten van hun vrijheid en de zon. Tevens leuke toeristenwinkeltjes en genoeg eettentjes. Dus hier hebben we even wat rondgelopen en foto's geschoten. Op naar de Golden Gate Bridge. We hadden mazzel, want meestal is deze stad erg mistig en kun je fluiten naar een uitzicht over deze beroemde brug. Wat een machtig ding is die brug! Mijn droom werd werkelijkheid en kon me niet goed bevatten dat ik daar nu echt stond. Heel mooi, heel gaaf!
Vanaf hier de bus genomen naar het Golden Gate Park. Door de beperkte tijd hier slechts een doorsteek gemaakt naar een andere bus om ons af te laten zetten in de buurt van Alamo Square. Weer even een paar blocks lopen (mijn schoenzolen zijn nu al versleten) en daar stonden we dan, Alamo Square, bekend van de huisjes in Victoriaanse stijl uit de bekende serie Full House. Leuk, leuk, leuk!

Terug naar downtown San Francisco. Lekker gegeten, natafelen bestaat hier trouwens niet. Alleen kletsen is geen inkomen dus dan krijg je de rekening vast met als laatste woord van de bediening: "Take your time". M.a.w. wegwezen, next!

Nu lekker slapen en morgen de drukte ontvluchten. Op naar Yosemite National Park.

Welterusten!

  • 26 Juni 2012 - 06:30

    Els:

    Klinkt echt goed allemaal! En jullie hadden zeker mazzel dat de brug niet in de mist lag. Volgens mij komen jullie nu al tijd te kort. En leuk dat je zo snel al verslag kunt sturen, ik verheugde me nu op mijn ritje in de tram, gaat snel zo. Genietze maar, xxxxxxx

  • 26 Juni 2012 - 06:30

    Els:

    Klinkt echt goed allemaal! En jullie hadden zeker mazzel dat de brug niet in de mist lag. Volgens mij komen jullie nu al tijd te kort. En leuk dat je zo snel al verslag kunt sturen, ik verheugde me nu op mijn ritje in de tram, gaat snel zo. Genietze maar, xxxxxxx

  • 26 Juni 2012 - 07:46

    Teuna:

    wat geweldig allemaal. Jullie genieten er van, dat je nu al de bekende steden kunt zien. Heel leuk om dit steeds te lezen. geniet er van, tot de volgende mail. OMA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Happy reading in mijn reisdagboek! Groetjes Lisanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 39055

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Macedonië

24 Juni 2012 - 16 Juli 2012

USA

25 Mei 2006 - 25 Oktober 2006

Bonaire

Landen bezocht: